eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZ 10w40 na 5w40 .... › Re: Z 10w40 na 5w40 ....
  • Data: 2015-03-05 13:29:12
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Lewis" <"lewisa[tnij] wydumał(a) w news:md9hjn$tim$1@node2.news.atman.pl :
    > W dniu 2015-03-05 o 13:12, LordBluzg(R) pisze:
    >> Lewis" <"lewisa[tnij] wydumał(a) w
    >> news:md9g0u$rp4$1@node2.news.atman.pl :
    >>> W dniu 2015-03-05 o 12:31, LordBluzg(R) pisze:
    >>>> Martuś wydumał(a) w news:54f83ab3$0$24203$65785112@news.neostrada.pl :
    >>>>> Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
    >>>>> silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
    >>>>> Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz
    >>>>> sie zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik
    >>>>> 3.0 benzyna
    >>>> Zostawić 10w40.
    >>> A to dlaczego? Po co męczyć w miarę świeży silnik jakimś
    >>> półsyntetycznym gniotem?
    >> (zakładajac prawdę)200tys to wmiarę świeży silnik?
    >>> Już chyba wiem skąd te problemy z silnikami w saabach. Lać gęste
    >>> mineralne gówno bo nie wiadomo co było wcześniej.
    >> Jesli nic się specjalnego nie dzieje, pozostawić. Własnie ostatnio
    >> sasiadowi poleciłem zmiane z 5w40 na minerał. Dotychczas lał do Renault
    >> Megane 1,4 5w40 Elf i dolewał co 300km ok 1l. Wycieków nie było, po
    >> prostu mu "brał olej" szczególnie na krótkich odcinkach (gumki na
    >> uszczelniaczach).

    * popychaczach (czeski błąd) :)

    >> Po wlaniu 10w40 dolewa 1l/2000km a silnik pracuje
    >> ciszej. Przebieg 165tys.
    >> Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej
    >> przewidział producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W
    >> benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12
    >> lat) w miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze
    >> ktoś sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i
    >> tutaj raczej nie zmienia się gestosci oleju.
    > Jak mu bierze tyle oleju to się naprawia silnik a nie leje gęstszy olej,
    > syfa też leczysz pudrem?

    Ke? Po zmianie zaczął brać "standardowo" olej i nie potrzeba remontu do
    starego auta, spokojnie sobie jeszcze z 50tys wyjedzie (2/3 lata) a potem i
    tak pójdzie na złom bo blacha gnije.

    > Świeży w sensie konstrukcji a 200kkm to też żaden wielki przebieg.
    > W saabach z motorami B2X4 i B2X5 producent zaleca 10W40 co jest totalną
    > pomyłką. Mała pojemność miski ogromne temperatury, olej gotowany w
    > turbinie a do tego przez środek miski idzie DP rozgrzany do czerwoności.
    > No genialne...

    Musi producent mieć jakiś zamysł... :)

    > Mam też starego W124 z silnikiem M103 i przebiegiem 1.230.000km :) Olej
    > 5W40 i zbytnio nie znika, owszem głowica i uszczelki naprawione ale to już
    > nie jest ani świeża konstrukcja ani niski przebieg :)

    Ten egzemplarz pomińmy. Mercedes sporo stracił na tym modelu :)
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\
    "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
    as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: