eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZ 10w40 na 5w40 .... › Re: Z 10w40 na 5w40 ....
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Date: Thu, 05 Mar 2015 13:19:01 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 48
    Message-ID: <md9hjn$tim$1@node2.news.atman.pl>
    References: <54f83ab3$0$24203$65785112@news.neostrada.pl>
    <md9g74$621$1@mx1.internetia.pl> <md9g0u$rp4$1@node2.news.atman.pl>
    <md9ii4$fij$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: user-46-113-137-42.play-internet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1425557944 30294 46.113.137.42 (5 Mar 2015 12:19:04 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 5 Mar 2015 12:19:04 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.4.0
    In-Reply-To: <md9ii4$fij$1@mx1.internetia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2556907
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-03-05 o 13:12, LordBluzg(R) pisze:
    > Lewis" <"lewisa[tnij] wydumał(a) w news:md9g0u$rp4$1@node2.news.atman.pl :
    >> W dniu 2015-03-05 o 12:31, LordBluzg(R) pisze:
    >>> Martuś wydumał(a) w news:54f83ab3$0$24203$65785112@news.neostrada.pl :
    >>>> Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
    >>>> silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
    >>>> Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz
    >>>> sie zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik
    >>>> 3.0 benzyna
    >>> Zostawić 10w40.
    >> A to dlaczego? Po co męczyć w miarę świeży silnik jakimś
    >> półsyntetycznym gniotem?
    >
    > (zakładajac prawdę)200tys to wmiarę świeży silnik?
    >
    >> Już chyba wiem skąd te problemy z silnikami w saabach. Lać gęste
    >> mineralne gówno bo nie wiadomo co było wcześniej.
    >
    > Jesli nic się specjalnego nie dzieje, pozostawić. Własnie ostatnio
    > sasiadowi poleciłem zmiane z 5w40 na minerał. Dotychczas lał do Renault
    > Megane 1,4 5w40 Elf i dolewał co 300km ok 1l. Wycieków nie było, po
    > prostu mu "brał olej" szczególnie na krótkich odcinkach (gumki na
    > uszczelniaczach). Po wlaniu 10w40 dolewa 1l/2000km a silnik pracuje
    > ciszej. Przebieg 165tys.
    >
    > Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej
    > przewidział producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W
    > benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12
    > lat) w miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze
    > ktoś sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i
    > tutaj raczej nie zmienia się gestosci oleju.
    >
    Jak mu bierze tyle oleju to się naprawia silnik a nie leje gęstszy olej,
    syfa też leczysz pudrem?

    Świeży w sensie konstrukcji a 200kkm to też żaden wielki przebieg.
    W saabach z motorami B2X4 i B2X5 producent zaleca 10W40 co jest totalną
    pomyłką. Mała pojemność miski ogromne temperatury, olej gotowany w
    turbinie a do tego przez środek miski idzie DP rozgrzany do czerwoności.
    No genialne...
    Mam też starego W124 z silnikiem M103 i przebiegiem 1.230.000km :) Olej
    5W40 i zbytnio nie znika, owszem głowica i uszczelki naprawione ale to
    już nie jest ani świeża konstrukcja ani niski przebieg :)

    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: