-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
rnetia.pl!not-for-mail
From: LordBluzg(R) <s...@o...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Date: Thu, 5 Mar 2015 13:29:12 +0100
Organization: A.P.Z.
Lines: 61
Message-ID: <md9ji0$j8r$1@mx1.internetia.pl>
References: <54f83ab3$0$24203$65785112@news.neostrada.pl>
<md9g74$621$1@mx1.internetia.pl> <md9g0u$rp4$1@node2.news.atman.pl>
<md9ii4$fij$1@mx1.internetia.pl> <md9hjn$tim$1@node2.news.atman.pl>
Reply-To: LordBluzg(R) <n...@s...tu>
NNTP-Posting-Host: 78.10.203.55
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1425559936 19739 78.10.203.55 (5 Mar 2015 12:52:16 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 5 Mar 2015 12:52:16 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2556909
[ ukryj nagłówki ]Lewis" <"lewisa[tnij] wydumał(a) w news:md9hjn$tim$1@node2.news.atman.pl :
> W dniu 2015-03-05 o 13:12, LordBluzg(R) pisze:
>> Lewis" <"lewisa[tnij] wydumał(a) w
>> news:md9g0u$rp4$1@node2.news.atman.pl :
>>> W dniu 2015-03-05 o 12:31, LordBluzg(R) pisze:
>>>> Martuś wydumał(a) w news:54f83ab3$0$24203$65785112@news.neostrada.pl :
>>>>> Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
>>>>> silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
>>>>> Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz
>>>>> sie zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik
>>>>> 3.0 benzyna
>>>> Zostawić 10w40.
>>> A to dlaczego? Po co męczyć w miarę świeży silnik jakimś
>>> półsyntetycznym gniotem?
>> (zakładajac prawdę)200tys to wmiarę świeży silnik?
>>> Już chyba wiem skąd te problemy z silnikami w saabach. Lać gęste
>>> mineralne gówno bo nie wiadomo co było wcześniej.
>> Jesli nic się specjalnego nie dzieje, pozostawić. Własnie ostatnio
>> sasiadowi poleciłem zmiane z 5w40 na minerał. Dotychczas lał do Renault
>> Megane 1,4 5w40 Elf i dolewał co 300km ok 1l. Wycieków nie było, po
>> prostu mu "brał olej" szczególnie na krótkich odcinkach (gumki na
>> uszczelniaczach).
* popychaczach (czeski błąd) :)
>> Po wlaniu 10w40 dolewa 1l/2000km a silnik pracuje
>> ciszej. Przebieg 165tys.
>> Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej
>> przewidział producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W
>> benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12
>> lat) w miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze
>> ktoś sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i
>> tutaj raczej nie zmienia się gestosci oleju.
> Jak mu bierze tyle oleju to się naprawia silnik a nie leje gęstszy olej,
> syfa też leczysz pudrem?
Ke? Po zmianie zaczął brać "standardowo" olej i nie potrzeba remontu do
starego auta, spokojnie sobie jeszcze z 50tys wyjedzie (2/3 lata) a potem i
tak pójdzie na złom bo blacha gnije.
> Świeży w sensie konstrukcji a 200kkm to też żaden wielki przebieg.
> W saabach z motorami B2X4 i B2X5 producent zaleca 10W40 co jest totalną
> pomyłką. Mała pojemność miski ogromne temperatury, olej gotowany w
> turbinie a do tego przez środek miski idzie DP rozgrzany do czerwoności.
> No genialne...
Musi producent mieć jakiś zamysł... :)
> Mam też starego W124 z silnikiem M103 i przebiegiem 1.230.000km :) Olej
> 5W40 i zbytnio nie znika, owszem głowica i uszczelki naprawione ale to już
> nie jest ani świeża konstrukcja ani niski przebieg :)
Ten egzemplarz pomińmy. Mercedes sporo stracił na tym modelu :)
--
Michael________(TM)
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR
Następne wpisy z tego wątku
- 05.03.15 13:33 LordBluzg(R)
- 05.03.15 13:37 RoMan Mandziejewicz
- 05.03.15 13:43 Martuś
- 05.03.15 13:47 LordBluzgŽ
- 05.03.15 13:48 RoMan Mandziejewicz
- 05.03.15 13:52 Jimiasty
- 05.03.15 14:00 Maciek
- 05.03.15 14:04 Martuś
- 05.03.15 14:07 Martuś
- 05.03.15 14:08 Jimiasty
- 05.03.15 14:08 Nathan
- 05.03.15 14:09 Nathan
- 05.03.15 14:13 Maciek
- 05.03.15 14:13 RoMan Mandziejewicz
- 05.03.15 14:15 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
- Taryfikator mandatów
Najnowsze wątki
- 2024-05-02 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-05-02 Katowice => Performance Analyst <=
- 2024-05-02 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-05-02 Gdańsk => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-02 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-02 Katowice => Java Developer <=
- 2024-05-02 'Studenci do nauki!'
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Wrocław => Lider Serwisu/Programista PLC z językiem niemieckim <=
- 2024-05-02 Łódź => Senior DevOps Engineer <=
- 2024-05-02 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-02 Ulm => Solution Architect (secure communication and IoT solutions) <=
- 2024-05-02 Fotowoltaika - inwerter - jakie ficzery?