    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Z Porsche do więzienia
    Date: Mon, 23 Apr 2018 22:45:16 +0200

    W dniu 2018-04-22 o 20:59, m4rkiz pisze:

    > e, koledzy pewnie juz w slusznym wieku, takim w ktorym sie zapomina ile
    > to sie za mlodu przepalilo diesla w autach ktore zanieczyszczaly
    > dziesiatki razy bardziej, ze o olowiowej benzynce juz nie wspomne
    >
    > a dzis kiedy sprzet juz nie ten to jeszcze przynajmniej z za klawiatury
    > mozna popierdolic :)

    Smród spalin z benzyny ołowiowej pamiętam i ten metaliczny smak, gdy się
    oddychało Warszawskim powietrzem. Wtedy nie było katalizatorów, a
    Ikarusy i Stary dymiły, jak kominy. Te czasy szczęśliwie minęły.
    Ołowiowa benzyna zniknęła ze stacji, samochody mają katalizatory (nie
    wszystkie). Ale za to liczba codziennie pracujących silników spalinowych
    wzrosła wielokrotnie. Motory nie mają katalizatorów i robią hałas ponad
    wszelkie normy. Jak byłem mały to hałas silnika spalinowego pojawiał się
    od czasu do czasu. Teraz żyjemy cały czas w hałasie silników
    spalinowych, całe życie. Nad jeziorem wyjące skutery, motorówki, w lesie
    kłady i wszędzie wjeżdżające ryczące motory.

    Właścicielom koncernów motoryzacyjnych, które tłuką miliardy na
    Kowlaskich Januszach zadłużających się, żeby kupić auto udało się wmówić
    masom, że samochód, motor, ryczący silnik to jest coś seksownego, kiedy
    w istocie to spaliny, hałas, wypadki, otyłość od siedzenia na dupie
    wcale nie są seksy.