  • Data: 2010-10-12 20:14:07
    Temat: Re: Z wiatrem szybciej od wiatru
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:i91lpk$n8b$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w
    > wiadomości
    k.googlegroups.com...

    > Nie, ja nie pisze o zadnej lodce :)
    > Zapomnij o "martwym punkcie" - jak chcesz mozesz sobie rozpedzic
    > pojazd pchajac go autem, czy napedzajac silnikiem.
    >
    > Znaczenie ma jedno - wykonujesz prace zeby napedzac pojazd pokonujacy
    > opor powietrza, ktore to powietrze krecac smiglem wytwarza moment
    > napedzajacy kola pchajace pojazd pokonujacy opor powietrza, ktore
    > to powietrze krecac smiglem wytwarza moment napedzajacy kola pchajace
    > pojazd itd.
    >
    > Cos mi to przypomina - cos na "P" ;)

    Tu nie ma nic na "P"! :-)
    Sprawę trzeba widzieć energetycznie.
    Widocznie wiatrak dostarcza więcej energi niż trzeba na pokonanie
    oporów ruchu i innych strat.

    Taka mała dygresja.
    W latach 60-tych, ale także później, było do kupienia czasopismo
    radzieckie "Technika Mołodioży". To były głównie rysunki zabawek
    dla dzieci 8-12 lat. Jedną z nich było pływadełko na trzech wydmuszkach.
    Wydmuszki były przyklejone do rurki przez którą przechodziła oś
    ze śmigłem z jednej strony i śrubą napędową z drugiej. I takie coś
    pływało pod wiatr i pod prąd małej rzeczki. Sam takie coś kilkakrotnie
    zrobiłem.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.