    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zabrane PJ
    Date: Sat, 05 Sep 2015 18:09:49 +0200

    On 2015-09-05 17:45, Shrek wrote:

    > Albo porównać Rumunię i Bułgarię - one się najmniej IMHO różnią poza tym
    > że u jednych 0,0 a u drugich 0,5.

    Właśnie z ciekawości sprawdziłem - wypadamy w statystykach lepiej od
    Rumunii, ale gorzej od Bułgarii.

    http://ec.europa.eu/polska/news/140331_wypadki_drogo
    we_pl.htm

    Z tym że lepsze byłyby statystyki z wypadkami na miliony samochodów a
    nie mieszkańców.

    Wniosek - z trójkąta Rumunia, Bułgaria, Polska najgorzej wypada Rumunia
    gdzie jest 0,0, potem Polska z 0,2 a najlepiej Bułgaria ze swoim 0,5.
    Wnioski nasuwają się same;)

    A tak na poważnie - rzeczywiście widać, że tam gdzie w zabudowanym
    jeżdzi się 50 statystyki są gdzieś o 1/3 aż do 1/2 lepsze niż u nas.
    Więc w sumie jestem za egzekwowaniem 50 w zabudowanym - z tym, ze nie w
    ten sposób jak u nas. To musi być po prostu duże prawdopodobieństwo, że
    jadąc 70 czy 100 wpadniesz. Nie muszą od razu zabierać prawka, może być
    standardowy mandat. Ale na zasadzie, że jak regularnie przekraczasz o 30
    to raz na miesiąc cię ststystycznie dupną. Wtedy się nauczysz. A teraz
    to jak cię dupną to jest to w kategorii pecha - a widomo - jak pech to
    pech, w sumie siła wyższa;) Ja do pięciu lat regularnie jeżdzę po
    Warszawie +20 i nigdy nie zapłaciłem mandaru za prędkość w Warszawie. Za
    to po wioskach zawsze zwalniam (choć raczej do 60;) i zapłaciłem raz - z
    tym, że ciężko było to nazwać terenem zabudowanym (las z jednej strony
    ogrodzone działki z drugiej, późny październik), jedyni ludzie to ci
    funkcjonariusze z nieco ukrytego radiowozu.

    Także IMHO nie tędy droga - tym bardziej że +50 to akurat mało kto
    jeżdzi, więc nawet jak to jednostkowo jest niebezpieczne, to w
    statystykach zginie wśród tych co jechali +20 +30. A co by nie mówić
    liczy się ilość trupów, a tą ciężko sfałszować, więc w tym wypadku liczą
    się statystyki, a nie subiektywne odczucia czy samochód robi wzziiiiu
    czy brumbrum.

    BTW - dobrą miara jest cena OC, bo to nie populistyczna polityka a żywa
    kasa. A OC na ścigacz jest tańszse niż na osobówkę...

    Shrek