  • Data: 2017-08-24 23:44:37
    Temat: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr C. napisał:

    > No więc jak sobie przypomne jakieś artykuły z amatorskimi układami
    > elektronicznymi z przełomu lat 80/90, to zawsze były jakieś tranzystory
    > kompletnie z dupy, każdy inny, i nie dało się tego skompletować w
    > lokalnych sklepach. Nigdy. A przecież to były proste rzeczy - jakaś
    > syrena alarmowa czy inne coś, gdzie wystarczyło cokolwiek - byle PNP/NPN
    > sie zgadzało i zgrubsza moc. No ale wtedy to była dla mnie magia i nie
    > wiedziałem.

    No przecież w ten własnie sposób w tamtym okresie powstawały wszystkie
    układy elektroniczne i schematy do nich. Konstruktor klecił z tego, co
    akurat udało mu się zdobyć, a potem rzetelnie opisywał to w schemacie.
    Żeby odtworzyć to w warunkach amatorskich, potrzebna była albo wiedza
    elektroniczna, albo wiedza na temat tego, jak tamten system działał.
    Jeśli ktoś posiadł przynajniej jedno z tych wtajemniczeń, lutował to,
    co miał w szufladzie. I działało.

    Jarek

    --
    Róbcie tak dalej, ściślej scalajcie, | Zapalcie światła dla SKR-ów,
    Szerokim frontem folklor wcielajcie, | Róbcie wycieczki do PGR-ów,