    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 16 Feb 2019 18:55:58 -0800 (PST)
    Subject: Re: Zagwozdka w C Keil.
    From: k...@g...com

    W dniu wtorek, 12 lutego 2019 09:31:35 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    > Mi zdarza się (rzadko, ale jednak) użyć uint64_t do liczenia jakichś
    > naprawdę dużych wielkości, np. do zliczania cykli CPU, a czasem nawet po
    > _uint128_t (gcc) sięgnę jak potrzebuję popracować na adresach IPv6. Ale
    > to naprawdę sporadyczne przypadki, stąd ciekaw jestem co takiego piszesz
    > że w C89 nie da się :)
    Ostatni raz, kiedy musiałem, to był algorytm dekompozycji funkcji
    boolowskich (czyli z grubsza rozkładu dużej funkcji boolowskiej na małe
    które się da zaimplementować w LUTach), w praktyce oznaczało to masowe
    robienie operacji logicznych na długich ciągach bitów. Do tego cały
    proces trwał parę dni i chcieliśmy z tego zrobić jakieś statystyki,
    więc by się przydało, żeby, mówiąc językiem młodzieży, zserializować
    obiekt ze stanem pośrednim. Ostatnią rzeczą, na którą człowiek ma
    ochotę, jest rzeźbienie czegoś, co zapisuje ciągi bajtów tak, żeby
    działało na tzw. wszystkim niezależnie od długości największego
    ciągu bitów który mieście się w rejestrze i umiał to odczytać i
    przerobić tak jak trzeba na innej maszynie w razie potrzeby;)

    Na całe szczęście już nie pracuję na uczelni i na dostęp do klastra
    obliczeniowego nie trzeba się zapisywać z półrocznym wyprzedzeniem,
    teraz pewnie bym to napisał w tzw. czymkolwiek względnie równolegle,
    wrzucił do jakiejś komercyjnej usługi która robi obliczenia rozproszone
    za parędziesiąt dolarów miesięcznie i miał wyniki w 15 minut.

    Najbardziej zadziwiali mnie moi poprzednicy, bo mimo konieczności
    rzeźbienia i z praktycznie zerowym budżetem ich algorytmy potrafiły zrobić w kilka
    godzin np. sprzętową implementację DES z dwucyfrowo% mniejszą liczbą bramek niż takie
    powiedzmy oprogramowanie od Altery :)

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski