    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Zamawianie rozmow
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    <p50jgo$p6$1@node2.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <%K7dC.613727$Uo7.297107@fx12.ams1>
    <5a7510e3$0$576$65785112@news.neostrada.pl>
    <p537se$fgs$1@node2.news.atman.pl>
    <8xfgd59tvzew$.704gjycmoor5$.dlg@40tude.net>
    <p55sr4$vlj$2@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <p57qo8$q3o$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Mon, 5 Feb 2018 00:15:39 +0100

    Dnia Sun, 4 Feb 2018 21:34:41 +0100, HF5BS napisał(a):
    > Ja myślę, że to raczej była by rozrzutność, bardziej spodziewałbym się innym
    > kanałem to popchnąć, chociaż... juesesar bik kantry, klandestajn kantry...

    ZSRR jeszcze wieksze i lacznosc satelitarna uzasadniona ... ale czemu
    dwa razy.

    > Na wszystkim się zbierze, do satelity w pionie może 36 kkm, ale nie sądzę,
    > by taktejsze sat-stacje pruły czaszą w zenit... Pitagoras słusznie się śmiał
    > w swoich czasach :)

    Nawet z Pitagorasem to ciagle niewiele dluzej niz 500ms.
    Jesli naprawde slyszales 1-1.5s,to musialo byc drugie lacze, albo
    bardzo duzo krotnic.

    A Rosjanie zrobili to tak

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Mo%C5%82nia_1-1

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Strza%C5%82a_(satelita
    )

    > Myślę, .że ta się to zrobić, jednak linia opóźniająca będzie niezbędna.

    Linia/pamiec w modemie jest, tylko kto rozsadny zaprojektuje ja na 1s,
    gdy sensowne opoznienie jest powiedzmy 50ms :-)

    > Cóż więc na przeszkodzie stoi, zastosować taką linię dla danego sygnału
    > (spodziewam się, że przez linię należało by przepuścić sygnał w.cz.
    > zmodulowany naszą treścią, bo w naturalnym paśmie to się nie spodziewam,
    > zresztą kompresja dynamiki też lepiej wychodzi, gdy obrabia się w.cz.
    > zmodulowane naszym m.cz...?

    Ale stale opoznienie niewiele nam da, skoro echo jest opoznione
    niewiadomy czas.

    > NB. OTVC Secam (nie każdy!) ma dwie linie - Uścisk Ręki Prezesa, kto
    > odpowie, jakie jest +- opóźnienie obu linii i ich dokładna rola :)

    Jedna to 64us, bo musi dostarczyc informacje o kolorze w kolejnej
    linii - jako ze secam nadaje w linii tylko informacje o jednej
    skladowej koloru. Druga trzeba odtworzyc z pamieci, bo nadawane byly
    naprzemian.

    A ta druga byla uzywana do kompensacji czasow przetwarzania - cos
    0.5us

    J.