  • Data: 2018-02-07 10:44:01
    Temat: Re: Zamawianie rozmow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:_P6eC.117727$U...@f...ams1...
    On 2018-02-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Na zdrowy rozum gdzies powinien być jakieś "master" (a najpewniej
    >kilka
    >rozsianych), który dba w inny sposób aby jego czas był poprawny.

    Sa serwery "stratum 0", ktore czerpia czas z wlasne dokladne zegary.
    Dawniej to bylo drogie, bo wymagany zegar atomowy, dzis co lepszy
    odbiornik GPS moze sluzyc.

    Serwery uzgadniajace czas z nimi to juz "stratum 1" itp.

    To oczywiscie niezbyt oficjalnie, bo oficjalnie dokladny czas to ma
    paredziesiat instytucji na swiecie.
    Ale elektronika potaniala, i tych zegarow atomowych przybylo, a taki
    NIST czy GUM tez maja serwery NTP.

    >Nigdy
    >nie interesowałem się tym na tyle aby powazniej poguglać, ale jakbym
    >cos
    >takiego miał sam implementować to starałbym się wprowadzić jakiś
    >mechanizm co ograniczy błędy wynikające np. z czasu pobrania.
    >Zmierzam
    >do tego, że jednak da się tylko w jedną stronę okreslić opóźnienia
    >(bez
    >echa).

    W NTP jest pare mechanizmow, ale opieraja sie na symetrii lacza.
    O niesymetrie sie kiedys pytalem, az w koncu sobie przypomnialem ...
    zasade wzglednosci, zegary moga w koncu byc w rakietach, z uwagi na
    predkosc wzgledem obserwatora opoznienia w obie strony rozne, a zaden
    sprytny protokol nie moze obalic Einsteina - nie da sie ustalic
    predkosci w prozni i juz :-)

    J.