  • 11. Data: 2010-02-10 13:56:56
    Temat: Re: Zapis na karcie SD
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello u,

    > Sprawdzałeś z czasomierzem wysyłając np. kilku GB plik?
    > Ja to kiedyś testowałem i mój PC-t (ma proc i7) tego nie potrafi, ba nawet
    > do 100kB/s się nie zbliżył.

    Masz coś zepsute.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2010-02-10 14:21:57
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Potrafi 10x wiecej, bo to przeciez tylko ok. 200KB/s. :-)
    > Dla kart SDHC 100x wiecej, bo to co chcę, to tak zwany "1x" dla urządzeń
    > audio. ;-)

    Ja przez SPI uzyskałem maksymalnie 120kB/s.
    Pamiętaj, że niektóre karty szybko zapisują dane ale co pewien czas
    robią długą przerwę. Aby zapewnić ciągłość zapisu potrzebny jest więc
    duży bufor.
    Nie sugeruj się również prędkością zapisu początkowych sektorów. W wielu
    kartach był on znacznie (np. 10x) szybszy niż pozostałych.

    Paweł

  • 13. Data: 2010-02-10 14:23:19
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    (...)
    > 1x to 150 kBps - strumień stereo 16 bit z próbkowaniem 44.1kHz. Ty
    > masz ciut szybciej.
    Tak, dziękuję za poprawkę. :-)

    RR

  • 14. Data: 2010-02-10 14:24:51
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    (...)
    > To jest niecałe 200kBps - ja raczej zapytam, która karta tego nie
    > potrafi?

    Może niezbyt jasno sie wyraziłem, ale nie chodzi o kartę, ale o
    aplikacje na mikrokontrolery 16-bitowe Microchip'a, które to robia. :-)

    RR

  • 15. Data: 2010-02-10 14:28:48
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    W dniu 2010-02-10 15:21, Paweł pisze:
    (...)
    > Ja przez SPI uzyskałem maksymalnie 120kB/s.
    > Pamiętaj, że niektóre karty szybko zapisują dane ale co pewien czas
    > robią długą przerwę. Aby zapewnić ciągłość zapisu potrzebny jest więc
    > duży bufor.

    Tak, długo sie czeka na wykonanie/potwierdzenie zapisu.

    Obawiam sie, że problem sprowadza sie do przejścia z trybu SPI (1 linia
    danych) na czterobitowy.

    Pozdrawiam

    RR

  • 16. Data: 2010-02-10 14:48:40
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    Roman Rumian pisze:
    > W dniu 2010-02-10 15:21, Paweł pisze:
    > (...)
    >
    > Tak, długo sie czeka na wykonanie/potwierdzenie zapisu.

    Teoretycznie wg. dokumentacji może być to bardzo bardzo długo.
    W praktyce jest różnie. Zależy to od typu karty. Najgorsze są takie co
    potrafią zrobić co pewien czas zrobić przerwę na dziesiąte części sekundy.

    > Obawiam sie, że problem sprowadza sie do przejścia z trybu SPI (1 linia
    > danych) na czterobitowy.

    Kiedyś nie udało mi się znaleźć opisu trybu SDHC. Poza tym były jakieś
    niejasności dotyczące legalnego użycia tego trybu. Zrobiłem więc
    wszystko w oparciu o SPI. Używałem głównie instrukcji przesyłania i
    zapisu wielu bloków danych. Przy pojedynczych bokach było było dwa razy
    wolniej.
    Czy wiesz przez rozpoczęciem operacji ile będzie zapisywanych danych.
    Jeśli nie to problem jest nieco większy. Trzeba dodatkowo odczytywać ew.
    i zapisywać informacje w FAT. Co znacznie zwalnia cały proces.

    Paweł

  • 17. Data: 2010-02-10 14:52:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Feb 2010 14:37:48 +0100, Roman Rumian wrote:
    >Sprawdzałem pod Total Commander'em , który pokazuje chwilowe transfery,
    >ale i czas mi się zgadzał. Dla SDHC na duzych plikach dochodzi w
    >porywach do ponad 20MB/s.

    TC czy raczej windowsowi bym nie dowierzal.
    IMHO potrafi zameldowac zakonczenie operacji, a dane dopiero nagrywa.

    Byc moze kart i innych nosnikow wyjmowalnych to nie dotyczy.

    J.

  • 18. Data: 2010-02-10 15:02:20
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    > TC czy raczej windowsowi bym nie dowierzal.
    > IMHO potrafi zameldowac zakonczenie operacji, a dane dopiero nagrywa.

    Nagrywa... na pewno _TC_? A nie bufor w systemie?

    > Byc moze kart i innych nosnikow wyjmowalnych to nie dotyczy.

    Mam odhaczone dla wyjmowanych buforowanie zapisu i nie ma problemu, jak
    TC zapisze (a nie jest tak, że on woła jednak funkcje w systemie, a one
    robią właściwy zapis/odczyt?), a ja zaraz wyjmę nośnik, że coś będzie
    pokaszanione. Nie zauważyłem, żeby sam zapis był jakoś szczególnie
    opóźniony.

    --
    Pająk chwat,
    wszystkich brat!

  • 19. Data: 2010-02-10 15:03:48
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    W dniu 2010-02-10 15:48, Paweł pisze:
    > Roman Rumian pisze:
    (...)
    > Czy wiesz przez rozpoczęciem operacji ile będzie zapisywanych danych.
    > Jeśli nie to problem jest nieco większy. Trzeba dodatkowo odczytywać ew.
    > i zapisywać informacje w FAT. Co znacznie zwalnia cały proces.

    Tak jest. Chcę zapisywaćc w plikach FAT, a to znacznie spowalnia ...
    Kolega mi właśnie powiedział o prywatnych badaniach szybkości zapisu po
    SPI i są karty, które osiągają 3 mbps w linowym zapisie, ale w trybie
    plikowym to jest duzo mniej.
    Hm ... chyba będę jednak musiał użyc trybu 4-bitowego.

    Pozdrawiam

    RR

  • 20. Data: 2010-02-10 15:04:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Feb 2010 16:02:20 +0100, Araneus Diadematus wrote:

    >Nagrywa... na pewno _TC_? A nie bufor w systemie?

    Bufor w systemie oczywiscie.

> [...]
    >robią właściwy zapis/odczyt?), a ja zaraz wyjmę nośnik, że coś będzie
    >pokaszanione. Nie zauważyłem, żeby sam zapis był jakoś szczególnie

    A mnie sie na prawdziwych dyskach zdarzalo zauwazyc .. chyba zdarzalo
    ..

    J.