eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZasada działania EWICON ?? (Electrostatic Wind energy Converter) › Re: Zasada działania EWICON ?? (Electrostatic Wind energy Converter)
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasada działania EWICON ?? (Electrostatic Wind energy Converter)
    Date: Wed, 25 Feb 2015 19:42:02 +0100

    Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości
    news:36750814-f2dc-4d20-911c-5c0325452d69@googlegrou
    ps.com...

    > Ja nie mogę zrozumieć na jakiej zasadzie ma powstawać w nim energia --
    > macie może bardziej szczegółowe objaśnienia po polsku ( np: linki ) ?

    Nie znalazłem po polsku, ale znalazłem jakąś pracę (pdf) z okolic 2005.

    Ja to rozumiem tak.
    Mamy (my) potencjał 0.
    Potrafimy dzielić materię na cząstki naładowane dodatnio i ujemnie. Jeśli te
    ujemne trzymamy mocno, a te dodatnie są podatne na zabranie przez wiatr to
    my stajemy się coraz bardziej ujemni. Wiatr zabierając od nas cząstki
    dodatnie i przenosząc je gdzieś tam do 0 wykonuje pracę przeciw polu
    elektrostatycznemu bo my jesteśmy ujemni.
    Jeśli włączyć między nas a ziemię rezystor to popłynie prąd i mamy energię.

    Problem czy wytwarzanie tych cząstek do zabrania przez wiatr nie pochłonie
    więcej energii niż wydzieli się w rezystorze.
    Zrozumiałbym pewnie dokładnie gdybym rozumiał jak działają maszyny
    elektrostatyczne (takie szkolne). Dlaczego kręcąc korbą ładunki przenoszą
    się akurat w tę a nie w drugą stronę.

    Ale patrząc na to jak na bilans to skoro wiatr musi wykonać jakaś pracę to
    gdzieś się ta energia musi podziać. To ma szansę mieć dodatni bilans (dla
    nas, bo nie dla wiatru :) ).
    P.G.