  • Data: 2014-09-22 15:13:09
    Temat: Re: Zasilanie układów z sieci elektrycznej
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-09-22 14:45, Piotr Wyderski pisze:

    > 3VA to nie maleństwo tylko całkiem spore trafko. Maleństwa mają 0,5W.

    > Transoptory są już troszkę nie tego... Zainteresuj
    > się mikromagnetycznymi separatorami z rodziny iCoupler.
    > Niektóre mają nawet izolowaną przetworniczkę. :-)

    No i bardzo dobrze przenoszą zakłócenia EMC z zewnątrz do środka i w
    drugą stronę. Gdy chcesz przejść badania EMC no i mieć urządzenie
    odporne na zakłócenia to lepie sobie to odpuścić.

    > A dlaczego w ogóle chcesz zasilać z sieci 230V? U siebie zasilam takie
    > moduły kabelkiem sygnałowym, w którym jedna para niesie ok. 8V.

    Z 8 V robisz potem 5V na regulatorze liniowym? To chyba sporo prądu
    marnujesz. No i straty w przewodach zasilających. W prawdzie to chyba
    projekt do jakiejś automatyki domowej. W warunkach gdy dajesz przewody
    sygnałowe/transmisyjne 100-200 to zasilanie po tym kablu rodzi problemy.
    No chyba, że robisz jak w POE. 48V a potem przetworniczka np na 5V.

    > No to zasilacza centralnego nie pobijesz.

    > No to nie impulsowy (czyt. elektrolity).

    Ja w swoich urządzeniach od lat daję impulsowe i elektrolity jakoś mi
    nie puchną. No może sporadycznie po 8 latach.

    --
    pozdrawiam
    MD