  • 41. Data: 2019-05-06 18:08:20
    Temat: Re: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5cd05722$0$31100$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > pierwszeństwa, jednakże ich zachowanie sugerowało zamiar wejścia na
    > przejście, to reakcja egzaminowanej polegająca na zatrzymaniu pojazdu i
    > ustąpieniu pierwszeństwa przy uwzględnianiu zasady ograniczonego zaufania,
    > tym samym nie stanowiła naruszenia normy prawnej wynikającej z art. 49
    > ust. 1 pkt 2 Prawa o ruchu drogowym właśnie ze względu na obowiązek
    > wynikający z art. 4 ustawy, kreującego zasadę ograniczonego zaufania."
    > --
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy>>>
    > SZCZĘŚLIWE ŚWINIE I KROWY BĘDĄ GŁOSOWAĆ NA PIS.

    To znaczy, że nie było obowiązku zatrzymania się na podstawie jakichś
    warunków, tylko był obowiązek zatrzymania się przed przejściem
    na podstawie art. 4, zasada ograniczonego zaufania.

  • 42. Data: 2019-05-06 18:39:12
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-06 o 18:08, JaLa pisze:

    > To znaczy, że nie było obowiązku zatrzymania się na podstawie jakichś
    > warunków, tylko był obowiązek zatrzymania się przed przejściem
    > na podstawie art. 4, zasada ograniczonego zaufania.

    Rozumiem że to nie jest dla ciebie warunkiem :]

    Oczywiscie definicję znaku D-6 olałeś :)...co jest punktem wyjściowym w
    zastosowaniu art 4. I jak tu dyskutować z ignorantem?

  • 43. Data: 2019-05-06 18:42:49
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-06 o 17:11, JaLa pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Gdy nie ma pieszych na przejściu :
    > PoRD art. 49.1 pkt. 2.

    Dostałeś wykładnię sądu? Dostałeś :)

    > Gdy są piesi na przejściu :
    > PoRD art. 13.1

    Art. 13. 1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i
    3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym
    przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.

    I gdzie tutaj jest napisane że pojazd musi się zatrzymać?

  • 44. Data: 2019-05-06 19:47:22
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, May 6, 2019 at 5:47:48 PM UTC+2, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    > art. 49 ust. 1 pkt 2 Prawa o ruchu drogowym właśnie ze względu na
    > obowiązek wynikający z art. 4 ustawy, kreującego zasadę ograniczonego

    M.in. dlatego uwazam, ze falandyzowali, czyli naginali prawo, zeby osiagnac
    zamierzony efekt/cel, czyli poparcie podejscia typu przepuszczamy pieszych
    czekajacych na przejscie, choc to w wbrew obowiazujacego prawa.

    Zasada ograniczonego zaufania nie jest zasada "totalnego braku zaufania"
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zasada_ograniczonego_z
    aufania

    Jesli nie byly to jakies dzieci, zataczajay sie pijak itp. kierowca ma prawo
    zakladac, ze jednak zastosuje sie oni do PoRD i nie wtargna przed nadjezdzajacy
    pojazd.

  • 45. Data: 2019-05-06 20:14:19
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-06 o 19:47, WS pisze:

    > Jesli nie byly to jakies dzieci, zataczajay sie pijak itp. kierowca ma prawo
    zakladac, ze jednak zastosuje sie oni do PoRD i nie wtargna przed nadjezdzajacy
    pojazd.

    Trudno wtragnąć przed nadjeżdżajacy pojazd, który jako PIERWSZY ma
    obowiązek do zmniejszenia prędkości do prędkości bezpiecznej, czyli
    takiej, ze nawet jesli ktoś "wtargnie" to nie doprowadzi do kolizji. Do
    tego zobowiązuje znak D-6 który nakłada szczególne restrykcje na
    kierującego, większe niż dla pieszego. Restrykcją dla pieszego jest
    jedynie zachowanie szczególnej ostrożności i nie wchodzenie bezposrednio
    przed jadący pojazd.

    Kierowca ma obowiązek zwolnić, którego nie ma pieszy, stąd jego
    (kierowcy) reakcja poprzedza cały ciąg zdarzeń, który następuje po tym
    fakcie a nie przed. Gdyby kierowcy stosowali się do tego znaku,
    podejrzewam że ilośc wypadków spadłaby radykalnie a piesi przestali by
    się obawiać że pomimo iż widzą pojazd w odległości umożliwiającej jemu
    zwolnienie czy wyhamowanie, nie czekaliby w strachu na krawężniku aż
    sobie przejedzie.

    Ta oczywista logika niestety jest rozumiana na opak przez wielu.

  • 46. Data: 2019-05-06 20:28:21
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, May 6, 2019 at 8:14:53 PM UTC+2, LordBluzg(R) wrote:

    > Ta oczywista logika niestety jest rozumiana na opak przez wielu.

    Wlasnie caly czas jest ten sam problem, czyli trzeba dorabiac zawila
    ideologie/magiczna logike zeby uzasadnic pierwszenstwo pieszych wchodzacych na
    przejscie. Powinno by to jasno zapisane w PoRD, a nie tak jak obecnie, czyli jak juz
    jest wypadek, to praktyzni wspolwina - pieszy i kierowa zlamali jakies przepisy
    rownozesnie.
    Dodatkowo istotna jest "wola ustawodawcy", a przepis dajacy pieszym pierwszenstwo
    przepadl w glosowaniu, co potwierdza, ze wola tworcow prawa nie jest zezwolenie
    pieszym na wlazenie bezmyslnie na przejscia...

  • 47. Data: 2019-05-06 20:32:08
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, May 6, 2019 at 8:14:53 PM UTC+2, LordBluzg(R) wrote:

    > Trudno wtragnąć przed nadjeżdżajacy pojazd, który jako PIERWSZY ma
    > obowiązek do zmniejszenia prędkości do prędkości bezpiecznej

    Dodatkowo kiedys juz tu byla dyskusja o winie za wypadek w sytuacji gdzie obie strony
    zlamaly przepisy PoRD i z tego co pamietam wnisek byl odwrotny, czyli winnym jest
    OSTATNI, ktory zlamal jakis przepis, a jego przestrzeganie zapobieglo by wypadkowi
    (czyli w tej sytuacji pieszy)
    Np. ktos jedzie 70 zamiast 50, widac go z daleka, jak inny pojazd wyjedzie mu z
    podporzadkowanej to bedzie sprawca kolizji, pomimo, ze tamten pierwszy zlamal przepis
    (ograniczenie predkosci)

  • 48. Data: 2019-05-06 20:43:05
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    > Dostałeś wykładnię sądu? Dostałeś :)

    Ty otrzymałeś odpowiedź na swoje pytanie,
    czyli otrzymałeś przepis o który pytałeś.

> [...]
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy>>>
    > SZCZĘŚLIWE ŚWINIE I KROWY BĘDĄ GŁOSOWAĆ NA PIS.

    A w jaki sposób kierowca udzieli pieszemu pierwszeństwa ?

  • 49. Data: 2019-05-06 20:51:09
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    > Rozumiem że to nie jest dla ciebie warunkiem :]

    Za dużo rozumujesz, a z tego nie ma twoich uzasadnień,
    bo te ogólniki to żadne uzasadnienie.

    Orzeczenie sądu nazywasz ignoranctwem ?
    Sąd przecież "olał" twój znak D-6.

  • 50. Data: 2019-05-06 21:00:38
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-05-2019 o 19:00, Czarek pisze:

    > Zastanów się nad pytaniem, które zadał Marek. Mam wrażenie, że masz na
    > myśli tych z punktu 1 a on pytał o tych z 2.

    No tak.
    Co do punktu 2, to zależy co autor miał na myśli, czyli czy jadący
    przepędził pieszych z przejścia, czy wydaje mu się, że na przejście nie
    można wjechać, tylko dlatego że ktoś wymijany się przed nim zatrzymał.
    Wydaje mi się że to drugie, więc nie karać, bo nie ma za co.