  • 51. Data: 2014-05-11 23:11:45
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-05-11 22:44, Pszemol pisze:
    > "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message

    > Nie wiem co turbo przeszkadza w każdym razie trwa to dosyć długo
    > aby całkiem zajechać silnik bez oleju:
    > https://www.youtube.com/watch?v=3WLOccckJ5o

    Turbo nie przeszkadza.
    Turbo się zaciera jako pierwsze.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 52. Data: 2014-05-11 23:52:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-11 16:37, Użytkownik Pszemol napisał:

    > Dokładnie ten sam powód ja widzę jako główny, najważniejszy.
    > Wbrew temu co pisał kolega to nigdy nie trwa 15 minut...
    > Może sama robota liczona od odkręcenia korka spustowego, może.
    > Ale auto trzeba ostudzić/odcieknąć przed robotą - jeśli dopiero co
    > dojechałeś do warsztatu to przecież samo to potrwa jakieś 10 minut.
    > Plus kwestia tego właśnie, że warsztat woli wziąć na kanał wymianę
    > elementów podwozia za 500-1000zł która właśnie przyszła na kanał
    > niż Twoją wymianę oleju za 30zł, więc będziesz sobie czekał i czekał...

    Bez sensu jest jechać na wymianę oleju do normalnego naprawiacza.
    Jedziesz do specjalizowanego który żyje z wymiany oleju i filtrów,
    płacisz tylko za materiały a jak trzeba czekać to kwadrans aż się
    kanał zwolni. Jak trafisz na dłuższą kolejkę to się zwijasz
    i wracasz na drugi dzień.

    Pozdrawiam

  • 53. Data: 2014-05-11 23:58:40
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-11 22:43, Użytkownik Pszemol napisał:

    > Prościej kupić podnośnik niż kopać rów/kanał.

    W garażu ?
    Zmierz sobie wysokość typowego garażu. :-)

    > Przykre.

    Średnio. Samochód był służbowy.

    Pozdrawiam

  • 54. Data: 2014-05-12 00:28:05
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    http://www.autohobby.waw.pl/
    http://www.samoobslugowy.waw.pl/

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 55. Data: 2014-05-12 00:42:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Przy okazji dopytam się Ciebie:
    > czy w Stanach są samoobsługowe warsztaty?

    To duży kraj, może są - ja nie znam.

    > Coś takiego jak np. w słynnym horrorze z początku lat 80-tych p.t.
    > Christine z Pontiakiem Fury w roli głównej.

    Nie oglądałem.

    > W Polsce nie spotkałem, a przypuszczam, że ze względu na idiotyczne
    > "ochronne" przepisy unijne teraz pewnie by to nie przeszło.

    Nie macie aż takich ochronnych przepisów skoro klienta się
    wpuszcza na salę napraw, pod podwieszone auta...

    > Ja teraz już nie wymieniam sam oleju - za leniwy jestem (Subaru Legacy,
    > Pajero II, Micra). Jadę na zakład, a przy okazji wchodzę pod auto i
    > patrzę, jak żre go korozja :(
    > Bo Pajero słynie z gnijących ram - ale moja jeszcze na szczęście ładnie
    > dzwoni.
    >
    > Tylko mi pasuje teraz znaleźć zakład, który mi w Pajero zrobi
    > dynamiczną wymianę oleju w automacie, gdzieś w mazowieckiem.

    A producent auta jakie ma zdanie na temat takiej podmianie?
    Bo w USA odradzają takie wymianę - lepiej parę razy spuścić
    i napełnić "normalnie". Ja tak robię w swoich autach, oba z auto.

  • 56. Data: 2014-05-12 00:44:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

    > W garażu ?
    > Zmierz sobie wysokość typowego garażu. :-)

    Mówię o podnośniku aby unieść lekko a nie windzie...

    Nic to nie zmienia.

  • 57. Data: 2014-05-12 01:09:11
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-05-11 23:11, Adam pisze:

    > Turbo nie przeszkadza.
    > Turbo się zaciera jako pierwsze.

    I to błyskawicznie.

  • 58. Data: 2014-05-12 04:46:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > I to błyskawicznie.

    Nigdy nie miałem auta z turbo... kiedyś jechałem jednym takim
    passatem CC z turbo i wiem, że się to mu włącza tak powyżej
    2500 obrotów. A jeśli tak, to jak tylko chciałbyś bez oleju dać
    silnikowi gazu to trzymać poniżej 2500 obrotów i będzie git :-)
    Tylko wracamy do punktu wyjścia jeśli chodzi o "tylko po co?" :-)

  • 59. Data: 2014-05-12 08:21:09
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 May 2014 17:42:28 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Nie macie aż takich ochronnych przepisów skoro klienta się
    > wpuszcza na salę napraw, pod podwieszone auta..

    To zaden wyznacznik. Przepisy w tym kraju dzieli sie na takie, ktore da sie
    olac, i takie, ktorych sie nie da olac. A 90% obu rodzajow jest idiotyczna.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 60. Data: 2014-05-12 08:54:24
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2014-05-12 04:46, Pszemol pisze:

    > Nigdy nie miałem auta z turbo... kiedyś jechałem jednym takim
    > passatem CC z turbo i wiem, że się to mu włącza tak powyżej
    > 2500 obrotów.

    Turbo się nie włącza. Ono pracuje zawsze wtedy gdy pracuje silnik.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl