eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZderzenie z winy innego - jak uzyskać uczciwe odszkodowanie? › Re: Zderzenie z winy innego - jak uzyskać uczciwe odszkodowanie?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 13 Nov 2018 08:52:44 -0800 (PST)
    Subject: Re: Zderzenie z winy innego - jak uzyskać uczciwe odszkodowanie?
    From: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 listopada 2018 23:39:59 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Ależ jest, szkoda całkowita to naprawa w cenie 100% wartości pojazdu lub
    > więcej, albo nieekonomiczność naprawy.
    >
    > Zakład ubezpieczeń nie musi naprawiać, ma ci wypłacić odszkodowanie. A
    > choćby nie wiem jak zniszczony był samochód, twoja maksymalna szkoda to
    > 100% wartości samochodu (plus ewentualnie takie duperele jak koszt
    > pojazdu zastępczego itp., które jednak nie mają w omawianym problemie
    > znaczenia).

    Mylisz metode likwidacji z AC i z OC.
    Co nie zmienia faktu ze TU czesto domyslnie stosuja metody z AC liczac ze
    poszkodowany sie nie upomni.
    W AC zreszta stosuje sie inne brudne sztuczki ale to inna bajka.

    Z OC maja ci naprawic szkode. Czyli w praktyce wstawiasz do ASO i oczekujesz ze auto
    wyjedzie w niegorszym stanie niz przed naprawa.

    Z AC juz tak milo nie jest. Bo masz wycene auta przy zawieraniu i TU ryzykuje
    maksymalna wyplate na poziomie tego co wycenili na polisie.
    Ewentualne fluktuacje ceny danego auta to juz ewentualny temat na mila pogawedke. To
    nie zmienia faktu ze jak ta Charisma byla by naprawiana z AC a polisa byla na 10kpln
    to tyle maksymalnie mozna dostac. Z OC maja naprawic tak zeby bylo jak przed szkoda.
    Chocby pęc mieli.
    Oczywiscie w ramach zdrowego rozsadku.

    Jak rzeczoznawca uzna ze te auto bylo takie se to wysokie odszkodowanie mozna wlozyc
    miedzy bajki. Ani TU ani sąd sie ku temu nie przychyli. Ale jak auto bylo zrobione
    ladnie, z rachunkami, fotami a sam wrak jest w dobrym stanie mimo bycia rozbitym to
    jest podstawa aby argumentowac ze wart jest wiecej niz wycena z eurotaxu...