  • 21. Data: 2009-01-10 17:55:02
    Temat: Re: Zdjęcia w domu
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    W artykule <gkaf5b$94n$1@news3.onet> Paweł W. napisał(a):

    > A wydawało mi się, że są na śrubokręt i ich szybkość zależy od korpusu,
    > a nie od własnego napędu.

    Śrubokręt w wersji do Canona??

    --
    pozdrawiam, Konrad Stachańczyk
    mailto(ROT13): z...@i...prgv.cy

  • 22. Data: 2009-01-10 18:39:07
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    Paweł W. pisze:

    > Niestety tak. Matryca w 40D jest taka sama jak w 350D, więc czemu IQ
    > miałaby być inna???

    W 30D jest taka sama jak w 350D. W 40D jest zupełnie inna.

    --
    f1969

  • 23. Data: 2009-01-10 19:59:45
    Od: Adam Foton <u...@g...comk>

    > Popytałem i zaproponowano mi Canon EOS 450D i dokupienie jasnego obiektywu
    > bez zoom.
    >
    > Co o tym sądzicie i jak się może nazywać ten obiektyw?

    Ten jasny obiektyw to pewnie EF50/1.8 - tani i dobry, ale do pomieszczen
    przecietnie sie nadajacy, bo ogniskowa za dluga, glownie ujecia portretowe.

    Dolaczony do zestawu kit EF18-55/3.5-5.6 IS nie jest taki zly - mam
    porownanie do lepszych szkiel. Kup, sprobuj, ja sobie go zostawilem.

    Niezbedna bedzie jednak lampa byskowa. Nie wbudowana, ale zewnetrzna.
    Najtaniej uzywana 380EX, ale lepiej 430EX (palnik kreci sie w poziomie).
    Odbijasz blysk od sufitu, dodatkowo mozesz zalozyc dyfuzor. Dodatkowo
    lampa bedzie rzucac wzorek, ktory znacznie przyspieszy dzialanie AF i
    zwiekszy jego dokladnosc.

    Lampa jest tak wazna, ze gdybys mial problem budzetowy, to lepiej kupic
    tanszego EOS-a 1000D lub uzywane 350D/450D.

    Zamiast lustrzanki moglbys kupic lepszy kompakt/hybryde, ale tez
    zdecydowanie polecam ze stopka na lampe (z Canona to seria G, SX10, S5 -
    wiecej nie pamietam). Niestety tak sie sklada, ze za lustrzanka idzie
    lepsza matryca, sprawniejszy AF, lepsza ergonomia, dostepny RAW (w
    kompaktach bywa, nie zawsze) - to mniej lub bardziej wazne argumenty, z
    czasem chce sie ich sprobowac, a potem czesc z nich uzywac.

    Mozesz probowac fotografowac bez lampy, wykorzystac swiatlo zastane, ale
    przy dzieciach to trudne....

    AF

  • 24. Data: 2009-01-10 20:44:42
    Od: "Jakub Zarembski" <k...@z...com>

    Użytkownik "Legar" <h...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Potrzebuję aparatu do robienia zdjęć w warunkach:
    > - krótki czas naświetlania - dzieci się ruszają
    > - warunki słabego doświetlenia - dużo zdjęć w domu
    > - szybka gotowość do kolejnych zdjęć - z 10 zdjęć zrobionych dzieciom
    > jedno ma właściwą "pozę"
    > - dobre zdjęcia w trybie auto
    > Sam raczej jestem amatorem.
    >
    > Popytałem i zaproponowano mi Canon EOS 450D i dokupienie jasnego obiektywu
    > bez zoom.
    >
    > Co o tym sądzicie i jak się może nazywać ten obiektyw?

    Ten obiektyw może się nazywac 50mm f/1.4, ale jak już ktoś zaproponował
    bedzie z 450D zbyt ciasno. Otptymalne byłoby 5D + 35 f1.4L - sam coś takiego
    uzytkuję i zdjęcia domowe doświetlane 580EX II (jako wypełnienie jeśli
    potrzeba) są akceptowalne. Jedyna wadą takiego zestawu to koszt, więc jeśli
    nie jestes pasjonatem i nie zamierzasz wydawać 10tyś pln na sprzęt foto to
    polecam dobry kompakt - będzie na pewno funkcjonalniejszy od 450D z
    jakimkolwiek obiektywem.

    Jakub Zarembski
    fotografia ślubna - http://studiofoto.net.pl

  • 25. Data: 2009-01-10 21:16:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2009, Legar wrote:
    [...komuś...]

    > Jaki konkretnie modem masz na myśli.

    Przy kwocie jaką rzuciłeś IMVHO już jakiś wybór jest.
    Coś w tym stylu:
    http://fotozakupy.pl/akcesoria-foto/mocowanie-lampy-
    canon,25k,134d
    ...pierwsze 4 pozycje (z napisem "HIT", 2x Canon i 2X Metz).
    Droższe są silniejsze (a jak komuś wydaje się, że nie potrzebuje
    silniejszej lampy, to IMVHO ma rację - wydaje mu się ;))
    i nie wiem czy Canon 430 różni się funkcjonalnie od 580,
    Metze się nie różnią (48 to nowsza wersja "lite" 58, obie
    są flashowalne), nadto w Canonie jest większa różnica
    w liczbie przewodniej (wszystkie są "reklamowo" dla 105 mm)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2009-01-10 21:45:04
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> napisał:

    > Wiele osób chwali sobie Sigmę 30/1.4. Miała dziwną wpadkę w teście
    > Optycznych, ale nikt inny z tych paru osób, których wypowiedzi czytałem,
    > nie skarżył się na tę Sigmę. Wręcz przeciwnie. Więc twoja teza, że za te
    > pieniądze się nie da jakoś się nie broni. Tym bardziej, że Canony zawsze
    > należały do niskoszumnych aparatów.
    >[...]

    Zastanawiam się tylko, czy jasność tej Sigmy da się wykorzystać pzry
    zdjeciach _ruchliwych_ dzieci. Mam obawy, ze przy bardzo małej głębi
    ostrości właściwe trafienie z ostrością przy szybko przemieszczajacym się
    motywie może być problemem (zanim przekadrujesz - bo nie zawsze chcesz mieć
    ostrosć akurat w punkcie AF - dzieciak się przemieści). A nawet jeśli nie
    będziesz przekadrowywał - już samo opóźnienie neizbędne na uniesienie lustra
    i otwarcie migawki może powodować, ze ostrość się zmieni. Obawiam się zatem,
    ze tę przysłonę 1.4 wykorzystasz tylko przy statycznych motywach - przy
    ruchomych i tak będziesz musiał przymykać.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 27. Data: 2009-01-10 22:31:09
    Od: "ZbyszekK" <z...@p...fm>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Taka jak w 400D ???

    Prosze, Cie. Postaraj sie poczytac specyfikacje aparatow zanim cos
    znowu napiszesz. Mlodzi czytaja i niepotrzebnie robia sobie metlik w glowach
    ;-)

    pzdr,

    ZbyszekK

  • 28. Data: 2009-01-11 00:12:07
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    ZbyszekK pisze:

    > Prosze, Cie. Postaraj sie poczytac specyfikacje aparatow zanim cos
    > znowu napiszesz. Mlodzi czytaja i niepotrzebnie robia sobie metlik w glowach
    > ;-)

    Eos 400D - 10,1 mln pikseli(- Announced 24-Aug-06)
    Eos 40D - 10,1 mln pikseli(- Announced 20-Aug-07)
    Eost 450D - 12,2 mln pikseli(- Announced 24-Jan-08)

    To Canon robi mętlik wstawiając w wyższych modelach mniej rozdzielcze
    matryce. Przypominam, że najpierw pojawił się C400D z 10Mpx matrycą,
    kiedy na półce wyżej był C30D. Trzeba było jeszcze rok czekać na 40D z
    matrycą jak w aparacie o półkę niżej. Po pół roku Canon zrobił następne
    zamieszanie. Wprowadził C450D, który miał jeszcze gęstszą matrycę i miał
    ostrzenie na kontrast w trybie LV(czego nie miał obecny już od pół roku
    C40D) i kilka innych rzeczy, których do tej pory Canon nie miał na tej
    półce cenowej (upragniony przez wielu/niektórych spot). I znowu trzeba
    było czekać pół roku na C50D(- Announced 26-Aug-08), który dawał by
    więcej powodów do zakupu aparatu z wyższej półki niż tylko wygodne
    trzymanie(też kwestia osobnicza. Kobiety pewnie byłby bardziej skłonne
    do C450D, jako że mniejszy i lżejszy).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 29. Data: 2009-01-11 00:13:56
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Zastanawiam się tylko, czy jasność tej Sigmy da się wykorzystać pzry
    > zdjeciach _ruchliwych_ dzieci. Mam obawy, ze przy bardzo małej głębi
    > ostrości właściwe trafienie z ostrością [...]

    Ależ Marku. Problem ten tak samo dotyczy 50/1.4. A jak będzie podpięte
    do jakiegoś FF, to jeszcze dotkliwiej. :)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 30. Data: 2009-01-11 11:07:08
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2009 15:08:42 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Daleki jestem od stwierdzeń na "nie", tylko przemyśliwuję, czy pytający
    > jest przygotowany na to, że obiektyw jest droższy od aparatu :)

    450D stanial, czy Sigma zdrozala?
    Ostatnio jak zerkalem po cenach to kosztowaly oba porownywalnie (ok
    1500zl), ale sigma jednak byla tansza od puszki.

    > Byle nie "symbolicznej"... (jakieś LP 15 albo co, nieefektywne do
    > "odbicia"). Też wyjdzie drożej niż parę złotych :D

    Eeee, poszukac Metza 32CT3 czy CT7 z kostka systemowa i mozna to w psich
    pieniadzach zamknac (ja dalem jakos 150zl w 2004r).

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns