  • 121. Data: 2018-03-14 17:21:34
    Temat: Re: Zegarki w AGD
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 14.03.2018 o 17:05 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > Wielu już przejechało się na tym, że chcieli
    > zbytnio dogodzić -- "wszystko se pan ustawisz jak pan będziesz
    > chciał, będziesz pan zadowolony". A potem słyszą "tyleś pan kasy
    > za to wziął, a tu nic nie działa!". Bo ludzie na ogół nie wiedzą
    > czago chcą, a tym bardziej nie wiedzą jak zrobić sobie dobrze.

    Udostępnienie możliwości konfiguracji nie oznacza, że nie można wstępnie
    skonfigurować tak jak większość lubi (i umieścić opcji "przywróć domyślną
    konfigurację").
    Takoż samo, udostępnienie kodu źródłowego nie oznacza, że sprzedawane
    urządzenie nie może zawierać skompilowanego oprogramowania.

    --
    SW3
    ----

  • 122. Data: 2018-03-14 17:46:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    SW3 napisało:

    > Udostępnienie możliwości konfiguracji nie oznacza, że nie można
    > wstępnie skonfigurować tak jak większość lubi...

    "Panie, jak żeś mi pan to sprzedał, to działało, potem jeszcze przez
    dwa dni, a teraz przestało. Co za szajs!" -- tak to w praktyce wygląda.
    Osobną sprawą jest "jak większość lubi" -- to taka sama zagadka
    wszechświata, jak wnętrze czarnej dziury.

    > ...(i umieścić opcji "przywróć domyślną konfigurację").

    Pierwsze co klient sobie usunie z konfiguracji, to dostęp do tej opcji.

    --
    Jarek

  • 123. Data: 2018-03-14 18:06:11
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 14.03.2018 o 17:46 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > "Panie, jak żeś mi pan to sprzedał, to działało, potem jeszcze przez
    > dwa dni, a teraz przestało. Co za szajs!" -- tak to w praktyce wygląda.

    Chyba trochę przesadzasz. Skoro w przypadku telefonów, telewizorów,
    komputerów jakoś się da to może i gdzie indziej by się dało.

    > Osobną sprawą jest "jak większość lubi" -- to taka sama zagadka
    > wszechświata, jak wnętrze czarnej dziury.

    Tak jak teraz gdy nie ma możliwości konfiguracji.

    > Pierwsze co klient sobie usunie z konfiguracji, to dostęp do tej opcji.

    Może być nieusuwalna.

    --
    SW3
    ----

  • 124. Data: 2018-03-14 18:21:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    SW3 napisało:

    > Chyba trochę przesadzasz. Skoro w przypadku telefonów, telewizorów,
    > komputerów jakoś się da to może i gdzie indziej by się dało.

    Trochę przesadzam. Bo tak było kiedyś, a teraz ludzie są ostrożniejsi.
    Typowy nabywca komputera wie, że nie należy grzebać w ustawieniach,
    bo zaraz wszystko przestanie działać. A jak już koniecznie musi coś
    zmienić, to prosi syna sąsiadów albo płaci za serwis.

    > Tak jak teraz gdy nie ma możliwości konfiguracji.

    Tak jak teraz gdy nie ma możliwości konfiguracji. Zagadki są wieczne.

    > Może być nieusuwalna.

    A gdzie wolność? Nie można stawiać takich ograniczeń!

    --
    Jarek

  • 125. Data: 2018-03-14 19:44:23
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 14.03.2018 o 18:21 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > Tak jak teraz gdy nie ma możliwości konfiguracji. Zagadki są wieczne.

    Myślałem, że skoro teraz nie można konfigurować bo urządzenie działa tak,
    "jak większość lubi", to "jak większość lubi" nie może być zagadką.

    > A gdzie wolność? Nie można stawiać takich ograniczeń!

    Rozważamy konfigurowanie urządzenia, nie konfigurowanie sposobu
    konfiguracji. Sposób konfiguracji może nie być konfigurowalny (i
    przeważnie nie jest).

    --
    SW3
    ----

  • 126. Data: 2018-03-14 20:21:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    SW3 pisze:

    > Myślałem, że skoro teraz nie można konfigurować bo urządzenie
    > działa tak, "jak większość lubi", to "jak większość lubi" nie
    > może być zagadką.

    Teraz najczęściej działa tak, jak lubią jego konstruktorzy.
    A nawet nie tyle "lubią", co jak im było łatwiej zrobić.

    > Rozważamy konfigurowanie urządzenia, nie konfigurowanie
    > sposobu konfiguracji. Sposób konfiguracji może nie być
    > konfigurowalny (i przeważnie nie jest).

    Sposób konfiguracji może być konfigurowany. Mnie się często
    zdarza skonfigurować sobie sposób konfiguracji kofiguratora,
    jakiego nie przewidział producent.

    Jarek

    --
    -- No świetnie, ale jaką metodą wybierzemy metodę głosowania?

  • 127. Data: 2018-03-14 21:13:28
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-03-14 o 12:21, J.F. pisze:
    > A potem widzi na swoim markowym wyrobie "made in China" :-)

    To, czy wyrób składano w PRC - oczywiście pewne znaczenie ma. Ale liczy
    się bardziej projekt (solidna inżynierska robota), i nadzór
    jakościowo-techniczny. Firmy "markowe" mogą przenosić produkcję tam,
    gdzie najtaniej, ale "zsyłają" tam swoich inżynierów, żeby mieli oko na
    niemal wszystko!

  • 128. Data: 2018-03-14 21:16:37
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-03-14 o 10:58, Piotr Gałka pisze:
    > Jak planuję o którejś godzinie włączyć TV to najłatwiej rzucić mi
    > okiem właśnie na kuchenkę.

    Wielki zegar naścienny kosztuje jakieś 3 dychy. A i o tyle droższy
    (maksymalnie! Raczej o ułamek tego) byłby dany AGD

  • 129. Data: 2018-03-17 11:53:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    [...]

    > nie. W moim mastercooku sam zegar pobiera naście wat. stąd jest

    Niemożliwe.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 130. Data: 2018-03-17 13:15:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Mar 2018 11:53:11 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello ToMasz,
    > Tuesday, March 13, 2018, 9:56:11 PM, you wrote:
    > [...]
    >
    > Niemożliwe.

    Niby nie, ale z wyswietlaczem VFD ?
    Chyba, ze jeszcze jakis elektromagnes podtrzymuje ?

    J.