  • 51. Data: 2009-01-12 20:16:40
    Temat: Re: Zgoda na wykonywanie fotografii
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Jan 2009 00:44:15 +0100, Marek Grochocki wrote:
    >Pokrewna sprawa byla niedawno w Warszawie, gdzie niepelnosprawnej kobiecie
    >odmowiono mozliwosci zrobienia zakupow z psem przewodnikiem, pomimo
    >istnienia odpowiedniej uchwaly okreslajacej, ze ma do tego prawo. Sklep
    >bronil sie, ze nie jest terenem publicznym i ta uchwala nie ma dla niego
    >zastosowania. Sad niestety postanowil schowac glowe w piasek i zachecil do
    >zawarcie ugody, zamiast ustosunkowac sie do sprawy.

    Bo tak prawde mowiac .. ta uchwala to na jakiej podstawie prawnej ?

    I co o niej powie np Sanepid ?

    J.

  • 52. Data: 2009-01-12 20:22:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Jan 2009 12:16:34 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Możesz chcieć sfocić budynek.
    > Ochroniarz może chcieć stanąć akurat w kadrze tak że zawadza.
    > Dopóki nie ma konfliku że ochroniarz zabiera aparat albo Ty
    >chcesz go siłą usunąć z kadru :) państwu nic do tego.

    Ale nie we Wloszech - tam sad ukaral jakiegos cywila ktory notorycznie
    pchal sie w kadr wszelkim telewizjom w plenerze ..

    > Przypomnę zawalenia hali w Katowicach (i twierdzenia dyrekcji że śnieg
    >był sprzątany).

    Nie jest lekko
    http://wyborcza.pl/1,76842,6103156,MTK_wygrywa_z_ofi
    arami_katastrofy.html

    J.

  • 53. Data: 2009-01-12 20:25:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Jan 2009 17:32:32 +0000, Paweł W. wrote:

    >Pozwać wszystkich wydawców pocztówek - natychmiast, bo jestem na 100%
    >przekonany, że nie chodzili po właścicielach budynków, które
    >fotografowali i nie pytali się o zgodę na komercyjne wykorzystanie!!!

    Tak mowiac szczerze to zawsze sie dziwie dlaczego prawa autorskie
    do zdjecia budynku naleza do fotografa a nie do architekta ..

    J.

  • 54. Data: 2009-01-13 07:05:24
    Od: Cezary Grądys <c...@c...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Zapomniałeś o opornikach - podobno za nie też karali (w 80')

    Za oporniki tak, ale za rezystory nie :)

    --

    Cezary Grądys <c...@c...com>

  • 55. Data: 2009-01-13 07:35:33
    Od: e...@o...pl

    > I co o niej powie np Sanepid ?
    >
    > J.

    Nie wiem, co na to Sanepid. Czytałem kiedyś ciekawą opinię
    prof. Religi. Otóż stwierdził on, że nie widzi przeszkód
    dla obecności psa na sali operacyjnej podczas operacji
    przeszczepu serca. Nie przypuszczam, aby szkodliwość psów
    w sklepach mogła być większa. Tym bardziej, że np. psie odchody
    (także kocie, ptasie) wnosimy do sklepu (i własnego domu)
    na podeszwach butów.

    Piotr

  • 56. Data: 2009-01-13 09:58:56
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 21:25:06 +0100, J.F. napisał(a):

    > Tak mowiac szczerze to zawsze sie dziwie dlaczego prawa autorskie
    > do zdjecia budynku naleza do fotografa a nie do architekta ..

    ...a praw autorskich do projektu tego budynku nie posiadają producenci
    kalki technicznej, ołówków/ploterów czy programów wspomagających
    projektowanie.

    ;)

    (A taki Stwórca... ha! ten to dopiero miałby kasiory - kopyrajty,
    licencje, patenty... Warren Buffett mógłby co najwyżej za bufetowego
    robić)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 57. Data: 2009-01-13 10:01:51
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Grzegorz Góra napisał(a):

> [...]
    >

    > (A taki Stwórca... ha! ten to dopiero miałby kasiory - kopyrajty,
    > licencje, patenty... Warren Buffett mógłby co najwyżej za bufetowego

    Dumas ojciec kiedyś stwierdził, że posiada wszelkie prawa autorskie do syna (też
    pisarza).

    wer

  • 58. Data: 2009-01-13 11:28:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 11 Jan 2009 16:11:58 +0100, basti78 napisał(a):

    > JAKIE PODSTAWY PRAWNE (jakie dokladnie przepisy) regulują coś takiego?

    Konstytucja RP.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 59. Data: 2009-01-14 02:20:45
    Od: "Marek Grochocki" <m...@W...net>

    > Tak mowiac szczerze to zawsze sie dziwie dlaczego prawa autorskie
    > do zdjecia budynku naleza do fotografa a nie do architekta ..

    Moze dlatego, ze to fotograf wykonal fotografie, a do architekta naleza
    prawa autorskie do projektu.
    Jesli ktos bedzie chcial skopiowac jego projekt, w znaczeniu wybudowania
    identycznego budynku, a nie wykonania mu zdjecia i powielenia go, to wtedy
    architekt ma wszelkie prawo sie temu przeciewstawic.

    MARC

  • 60. Data: 2009-01-15 09:34:57
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    basti78 napisal:
    > oczywiscie wyłączam z dyskusji obiekty chronione - z wyraźnym zakazem
    > fotografowania

    Nie ma takich obiektow. Przynajmniej w Polsce. Sikorski bedac
    ministrem obrony zniosl ostatnie pozostalosci z peerelu dotyczace
    zakazu fotografowania mostow, wiaduktow, jednostek wojskowych.

    Czy czasem SIkorski nie zrobił przedstawienia likwidując nieistniejący od
    dawna zakaz ?

    Pozdrawiam Przemek