    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Zimno
    Date: Fri, 03 Jan 2020 00:25:17 GMT

    On 2019-12-31, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Kompensowanie jednego niekontrolowanego zjawiska drugim
    > niekontrolowanym zjawiskiem teoretycznie może się udać, ale musiałbyś
    > mieć dużo szczęścia :-)
    > Trzeba się zastanowić nad mechanizmem wyginania się takiej blachy w
    > piecu. Masz na obu powierzchniach naprężenie rozciągające, w środku
    > wychodzi ściskające, tyle go tam jest ile potrzeba dla stanu
    > równowagi. Ładujesz to do pieca, w którym nierównomiernie to
    > podgrzewasz, bo jedna strona jest trochę zaizolowana, a i grzałki
    > pewnie nie są super symetryczne. Wraz ze wzostem temperatury spada

    Ta powłoka ceramiczna się kurczy się w czasie utwardzania, a że
    przyczepność jest dobra to pociąga za soba podłoże. Proces jest
    umiarkowanie kontrolowalny, ale jest dobrze zdefiniowany (powtarzalny)
    ze strony powłoki. Ale jakby to miało byc coś co wczesniej opisałeś to
    tu raczej upa, bo jak zdefiniowac poddostawcy specyfikację dla takiej
    blachy? Natomiast w przypadku aluminium, które się tez przy piaskowaniu
    wygina to process mógłby byc całkiem do opanowania, o ile to wyginanie
    wynikałoby z wprowadzanie powierzchniowych naprężeń piaskowaniem, a nie ich
    usuwania z warstwą.

    --
    Marcin