  • 11. Data: 2010-09-27 10:47:40
    Temat: Re: Zimówki - tylko nie bijcie :)
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    news:m5hv96ljucjlsp825dinv3r7i45ci60d3a@4ax.com...

    > Na sniegu je widzialem w akcji i moge polecic.
    >
    > Ale zima w Polsce tez np mokre drogi, a wtedy byly opinie ze
    > niewyrabiaja. Choc w sumie to kolega nie narzekal na nie i na mokrym.

    W zimie najbardziej zaskakuje lód i śnieg bo wtedy jest najmniejsza
    przyczepność. Na błocie już jest większa przyczepność na każdej z opon
    (nawet letnich) niż na zimowych na lodzie/sniegu.

  • 12. Data: 2010-09-27 10:49:17
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Ale co - sprzedajesz po sezonie czy do piwnicy i za pol roku zakladasz
    > .. uzywane ? :-)

    Zanosi do kosciola i święci, poswiecone uzywki zachowuja sie jak nowe...
    oczywiscie przed zalozeniem nalezy pomalowac bialym pisakiem napisy na
    oponie - wtedy wydaja sie jeszcze nowsze ;)

    --
    Picasso

  • 13. Data: 2010-09-27 12:02:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał
> [...]

    > najmniejsza przyczepność. Na błocie już jest większa przyczepność
    > na każdej z opon (nawet letnich) niż na zimowych na

    No nie wiem .. jak cie lod zaskoczy, to zimowki chyba nie pomoga.
    Snieg raczej nie zaskakuje, ale mokry zakret znow moze zaskoczyc,
    nawet przy umiarkowanej predkosci :-)

    J.

  • 14. Data: 2010-09-27 12:37:49
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin J.F.

    > No nie wiem .. jak cie lod zaskoczy, to zimowki chyba nie pomoga. Snieg
    > raczej nie zaskakuje, ale mokry zakret znow moze zaskoczyc, nawet przy
    > umiarkowanej predkosci :-)

    To są jakieś mity, może i na litym lodzie jak na lodowisku nie byłoby
    różnicy, ale takie na drogach występuje rzadko albo wcale. Na tym co
    można spotkać na drogach zimą jednak zimówki zapewniają lepszą trakcje.
    Im warunki są gorsze tym różnica pomiędzy letnimi większa na korzyść
    zimówek.

    --
    ignorance is bliss

  • 15. Data: 2010-09-27 15:12:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w
    > begin J.F.
    >
    > To są jakieś mity, może i na litym lodzie jak na lodowisku nie
    > byłoby
    > różnicy, ale takie na drogach występuje rzadko albo wcale.

    Rzadko. Ale jak niesygnalizowany wczesniej to sie konczy w rowie
    :-)

> [...]
    > trakcje.
    > Im warunki są gorsze tym różnica pomiędzy letnimi większa na

    Tylko wiesz, przyjdzie lekka zima [a teraz powinna byc lekka],
    mieszkasz np w Warszawie, bedziesz mial zero dni sniegu czystego,
    5 dni blota sniegowego i 15 dni wody.
    Janie, jakie opony zalozyles i czy na pewno Frigo 2 to dobry wybor
    ? :-)

    J.

  • 16. Data: 2010-09-27 16:06:12
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    W dniu 2010-09-27 12:02, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał
    [..]

    > No nie wiem .. jak cie lod zaskoczy, to zimowki chyba nie pomoga.

    Minimalnie, ale pomogą.

    W.

  • 17. Data: 2010-09-27 17:01:24
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Mam taki dylemat kupić nówki Dębica Frigo 2 (lub inne w tej cenie Barum?)
    > czy kupić używki (dobremu znajomemu zostały po sprzedaży auta) fulda
    > montero 3, rocznik 2009, 6,5 mm. Cena podobna. Rozmiar 185/65/15 używane
    > to będzie vmax 100 km/h i raczej miasto.

    Jakbys reflektowal na uzywki to mam w tym rozmiarze zimowki Firestone
    Winterhawk po niecalym sezonie i tanio oddam (auto skasowane i nie bede mial
    na co ich zalozyc). Bieznik do znaku ~5,5 mm (caly ponad 8 mm). Dokladam tez
    felgi stalowe '15. Produkcja - 37 tydzien 2007.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 18. Data: 2010-09-27 17:52:45
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Ale co - sprzedajesz po sezonie czy do piwnicy i za pol roku zakladasz
    > .. uzywane ? :-)

    Nie.
    Jeżdzone na AR156 i na Mondeo. A teraz Mondek na Lagune zamieniony i juz
    15-stki nie pasują. Trzeba kupić 16'ki.

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2010-09-27 18:03:50
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe, ciekawe - takie wypociny czyta sie najlepiej :)

    Ale co?
    Uzywka kilkuletnia ze stwardniałą gumą lepsza?
    Pierwszych nie pamietam co to były. Drugie zimowe używki to były Semperit
    205/60R15. Się zdziwiłem jak bus wszedł w zakręt normalnie a ja za nim dupą
    rzucałem. A tylko mokro było. Sava Eskimo S3, trasa ta sama, mokro i bez
    zarzutów. Teraz 3-ci sezon je założę o ile auta nie zmienię.

    --
    Irokez
    AR 156 2.4JTD

  • 20. Data: 2010-09-27 18:05:33
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Sava Eskimo S3, trasa ta sama, mokro i bez zarzutów. Teraz 3-ci sezon je
    > założę o ile auta nie zmienię.

    Sava to njagorsze g*** na jakim jezdzilem, a wybredny nie jestem. Opony do
    kosza po poltora sezonu - widac juz bylo znak.

    Dysiek