    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    Date: Wed, 12 Dec 2018 00:02:49 +0100

    W dniu 2018-12-11 o 23:38, s...@g...com pisze:

    > Albo te typy tak maja albo olej kiepski albo jednak ja przegrzales.

    Olej zawsze taki jak producent zaleca a kocem turbiny nie owijałem więc
    jak ją mogłem przegrzać?

    > Za duzo jezdziles przy jednostajnych obrotach albo wogole nie
    > wkrecales silnika na obroty i nie korzystales z turbiny. Sadza ci
    > zablokowala kierownice w turbinie.

    Jak i gdzie jeżdżę to wiesz sam. Turbinę używam bez wahania. Obroty
    maksymalne zdarzają mi się codziennie. Sadza w turbinie? Przecież tam
    huragan panuje. Sadzy było prawie zero - mniej więcej tak jakby ktoś
    świeczką lekko osmalił. Zatarły się ruchome osie od elementów
    kierownicy. Spoczywają one luźno w korpusie turbiny. Nie pamiętam ile
    ich tam było - może z 10 szt. Zostały one wymienione na nowe i nic
    więcej. Wyglądało to tak jakby przestały być śliskie i zaczęły stawiać opór.

    > Primo: Kupowac auta z prawdziwym przebiegiem.

    Nie ma to zastosowania. Jedna z turbin padła w praktycznie nowym aucie.

    > Secundo: Unikac
    > silnikow w ktorych turbiny padaja.

    Super porada :-) Czyli w ogóle nie kupować aut z turbinami? Nie kupować
    prawie-nowych aut, gdzie downsizing do niedawna królował? :-D

    > W tym tez takich
    > przekombinowanych. Tertio: Uzywajac turbiny uzywac jej, Tak aby
    > wszystkie jej elementy sie mialy okazje poruszac.

    Nie da się inaczej. Przy samym przekręceniu stacyjki, siłownik wychyla
    się do pozycji skrajnej ("odłącza" turbinę na czas rozruchu).

    > Secundo powinno dac ci do myslenia w temacie tego mercedesa.

    No właśnie ale co konkretnie. CLS 550 to nie dwnsizing. Że turbiny jak
    muchy padają przy tych 200 tys km? Kupując auto używane już ma np.
    80.000. Nie ma gwarancji, że po kolejnym 1km nie padnie turbina bo coś tam.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek