eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana sposobu jazdy? › Re: Zmiana sposobu jazdy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmiana sposobu jazdy?
    Date: Tue, 13 Mar 2018 10:49:57 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 30
    Message-ID: <p886s3$phk$1@node2.news.atman.pl>
    References: <d...@g...com>
    <p86ooh$vtf$7@node1.news.atman.pl> <p882v8$3s2$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1520934595 26164 83.142.196.21 (13 Mar 2018 09:49:55
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 13 Mar 2018 09:49:55 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.6.0
    In-Reply-To: <p882v8$3s2$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2626522
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 13.03.2018 o 09:43, robot pisze:

    > Koniki[zwane kucykami] to njutki i obrotki razem.
    > [dla przejrzystości pisałem w języku przedszkolnym, najpopularniejszym
    > na tej grupie]


    Tak wiemy, a w drugą stronę nitki to koniki podzielić przez obroty. Ale
    to tylko część prawdy, bo jest jeszcze skrzynia biegów i dopiero to (w
    połaczeniu z rozmiarem kół) to z grubsza całośc układu. Tym niemniej
    zarówno przyspieszenie jak i Vmax zależą niemal wyłacznie od mocy
    (reszta od skrzyni biegów i rozmiary kół) jak nikt się nie uprze, żeby
    stosować jakieś specyficzne przełożenia lub rozmiary to w wystarczającym
    przybliżeniu przy ogarniętym kierowcy szybszy i zrywniejszy będzie
    samochód z większą mocą (co najwyżej można _trochę_ zyskać na
    elastyczności silnika, ale to niedoskonałość mechanizmu skrzyni biegów -
    na bezstopniowej tego już nie urwiesz).

    A po chłopsku - motor ma gówniany moment i (stosunkowo) dużą moc i
    zapierdala oraz odstwia praktycznie wszytko na światłach, ciągnik ma w
    pytę momentu ale mało mocy i na ciągnik można blachary wyrywać tylko w
    piosence blendersów;) Przekładając to na samochody civic type r bierze
    większość disli (a już chyba wszytkie wolnossaki 2,0) mimo że to
    szlifierka i stosunkowo mały moment właśnie nadrabia obrotami.

    PS - dzięki za naukowe wyjaśnienie w linku. Przydałoby się, żeby ktoś to
    zrobił w formie "popularnonaukowej", to może by się skończyły dyskusje o
    konikach i niutkach.

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: