  • Data: 2018-03-13 23:26:18
    Temat: Re: Zmiana sposobu jazdy?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-03-13 o 20:45, Shrek pisze:

    > I słusznie bo przy kick down powinien sobie radzić lepiej od ciebie.

    Połowicznie masz rację. PO chip-tuningu program skrzyni biegów pozostaje
    taki sam. Czyli de facto staje się gorzej dopasowanym do nowych
    warunków. Różnice nie są ogromne, ale zauważalne. Przykładowo, na
    ostatnim biegu, który "wskakuje" przy ok 140km/h jest zmniejszenie
    przyspieszenia, przy 160km/h zauważalnie wzrasta aż do 180-190km/h a
    potem już powietrze hamuje. Scenariusz zawsze ten sam.

    > To ja tego nie wytłumaczę...

    Ja również. Nie znam się na tym ale w dieslu tak właśnie mam. DO tej
    pory benzynowymi jeździłem i zawsze było odwrotnie.

    > No właśnie nie. Dlatego, że liczy się moc, nie moment:P

    Zupełnie nie o to chodzi. Silnik benzynowy daje większy zakres
    użytecznych obrotów. Przy okazji przyspiesza lepiej tam gdzie moc wyższa
    a nie moment obrotowy - ale tylko dlatego bo to benzyna, która właśnie
    lubi wysokie obroty. Właśnie o tym pisałem powyżej, również w kontekście
    ścigaczy.

    Być może Tomek, jako spec w dziedzinie, dopisze rozdział do powyższego.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek