  • Data: 2018-03-13 23:13:21
    Temat: Re: Zmiana sposobu jazdy?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-03-13 o 20:33, Shrek pisze:

    > To zapodaj wykres. Bo to się kupy nie trzyma, żeby z większą mocą
    > słabiej przypieszał. Oczywiście wszystkie pozostałe warunki takie same,
    > tylko przyspiesza lepiej na 4 przy 2000 a na dwójce przy 3700 muli?

    Niczego takiego nie powiedziałem ani w taki sposób nie mierzy się
    momentu/mocy. Pomiar odbywa się zawsze na jednym biegu w trybie
    manualnym skrzyni. Z tego co pamiętam, to na ostatnim biegu.

    Oto wykres jednego z programów chip-tuningu. Czerwone to Hp, zielone to Nm.

    https://drive.google.com/file/d/15hIvlD03Y8LmQI4GCyy
    JySCzLlA4k8Tz/view?usp=sharing

    Ale po części jest tak jak napisałeś - wolę wejść na wyższy bieg i
    niższe obroty bo czuć wyraźną różnicę na korzyść wyższego biegu.
    Dokładnie odwrotnie jak miałem w poprzedniej "benzynie". Na niskich
    biegach, gdzie wpływ powietrza jest dużo mniejszy, czuć to bardzo.
    Obszar, gdzie Hp jest maksymalny jest bezużyteczny. Auto przyspiesza jak
    traktor. No dobra... jak traktor na dopingu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek