    Subject: Re: Znów Szydło na widelcu...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Date: Tue, 16 Oct 2018 22:13:18 +0200

    W dniu 2018-10-16 o 21:18, Akarm pisze:

    > Elementarz:  Art.22 punkt 4.
    > -
    > Art. 22.
    >
    > 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas
    > ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
    >
    > 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    > 1.do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
    > 2.do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
    > krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.
    >
    > [...]
    >
    > 4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
> [...]

    Skręt w lewo to nie jest "zmiana pasa ruchu". Za to:

    Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w
    szczególności, czy:

    3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie
    zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku
    jazdy lub zmiany pasa ruchu.

    MJ