  • Data: 2019-06-17 22:36:38
    Temat: Re: a takie tam ...
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-06-17 o 22:00, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Hm, czy mi sie wydaje, czy pomniejsza szlachta trafiala do kopalni ?

    Bogaci byli lepiej traktowani na katordze.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Polscy_zes%C5%82a%C5%8
    4cy_w_Imperium_Rosyjskim

    Kiliński i Kościuszko mieli zapewne lepsze względy, bo chciano ich
    wykorzystać politycznie.
    Kościuszko zapewne miał wsparcie Ameryki, gdzie wcześniej walczył o ich
    wolność.

    > I tajne papiery miala przenosic sluzba, czy ordynans ?

    Adiutant, lub kurier to robił, a nie ordynans.
    Adiutantem był w młodości np. Aleksander Fredro.

    > Albo wyplate dla calej kompanii :-)

    Płatnik był od tego.

    https://pl.wikisource.org/wiki/Encyklopedia_staropol
    ska/Kwarta,_czwarcizna,_kwarciane_wojsko

    WM