  • Data: 2019-06-17 22:21:28
    Temat: Re: a takie tam ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2019-06-17 o 17:05, J.F. pisze:

    >Zupełnie inaczej projektowali starzy fachowcy,
    >inaczej się projektuje obecnie.
    >Po pierwsze wzrosły wymagania i obowiązujące techniczne parametry.
    >Zmieniły się rynki zbytu, gdzie trzeba konkurować z nowymi państwami
    >również niską ceną.
    >Technologia też jest inna, a układy sterowania są na programowanych
    >mikroprocesorach w standardzie.

    Projekty owszem - bywaja inne, ale jak np potrzebujesz tokarki, to
    swiezemu absolwentowi nie zawsze sie uda...

    >Do pierwszej linii postępu technologicznego nam daleko.

    Ale ja nie mowie "nam" - caly swiat ma ten problem.

    >Układów scalonych nie robimy od dawna, więc zacznijmy od podstaw a
    >nie od mitycznej górnej półki.

    Hm ... akurat jesli chodzi o uklady scalone, to swiat jednak poszedl w
    gorna polke ...

    >Pracowałem na uczelni, skąd potem trafiłem do przemysłu, więc znam
    >problem z obydwu punktów widzenia.
    >Kadra inżynierska nie wie jak korzystać z teorii w praktyce, bo nikt
    >nie wie na uczelni, lub nie jest zainteresowany w tym, jak ich można
    >tego nauczyć, niestety.

    A to nie wiem ... na moj gust, to wlasnie ucza teorii.
    No dobra - moze nie ucza, jak sie tej teorii uzywa w praktyce.

    >Zapewniam Cię, że nie to będzie ich głównym problemem, jakie ścieżki
    >ma układ scalony.
    >W pracy będą ciągle spotykali nowinki techniczne takie, o których
    >uczelnia nigdy nie słyszała i musi umieć sobie z tym poradzić.

    No tak, ale skad sie te nowinki wziely ?
    Z typowego przemyslu nie, bo tam jeszcze mniej wiedza o nowinkach.

    Gdzies jest ten dzial R&D, czy "xxx Research Lab", takie skrzyzowanie
    przemyslu z uczelnia ...

    J.