  • 21. Data: 2017-11-29 09:36:49
    Temat: Re: aktualny ranking języków oprogramowania
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 29 Nov 2017 01:47:13 +0100, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > Kiedys zrobiono. Chyba za wczesnie.

    Wiem. Ale chyba nie do końca wyszło.

  • 22. Data: 2017-11-29 14:10:36
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Zgoda: tam gdzie ważna jest prędkość to C oraz SIMD oraz GPU.

    C++ jest powszechnie używany do pisania gier i innych symulatorów. Właśnie ze względu
    na prędkość. W tym kontekście C nie ma żadnych zalet.

    > Ale
    > jeżeli program od razu ma działać na Windows, Linuksie i OSX to
    > raczej Java.

    Nie podzielam tego entuzjazmu, zwłaszcza w dziedzinie "od razu". Zwłaszcza jak się
    użytkownik dowiaduje, że musi sobie zainstalować JVM, zapewne w innej wersji, niż ta,
    którą właśnie zainstalował, na potrzeby innego "przenośnego" programu.

    > Albo C, tyle że będzie to command line.

    A ja mam wrażenie, że ostatnie wersje programów, których używam, są przenośne
    pomiędzy tymi systemami w sposób naturalny. Przykładowo, tego posta piszę w
    przeglądarce internetowej, która działa na każdym z tych systemów (i raczej nie jest
    to command line) - i co ciekawe, jest to właśnie przykład programu, który w Javie
    mógłby w ogóle nie nadawać się do użytku. I jednocześnie jest to przykład, który
    zwolennicy Javy zdumiewająco starannie omijają w dyskusjach.

    Warstwę abstrakcji można zrobić albo maszyną wirtualną albo bibliotekami - i te
    drugie są bardziej efektywne.

  • 23. Data: 2017-11-29 18:45:42
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał:

    > zyciu. No moze poza Fortranem i...
    >
    > Najlepszy sprzęg do C ma C++ ;)

    Wlasnie ze nie !
    Nawet to spieprzyli Ci z komitetu Krzyzowcow.

    AK

  • 24. Data: 2017-11-29 19:46:30
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "Maciej Sobczak" <s...@g...com> napisał:
    > Zgoda: tam gdzie ważna jest prędkość to C oraz SIMD oraz GPU.

    > C++ jest powszechnie używany do pisania gier i innych symulatorów.
    > Właśnie ze względu na prędkość. W tym kontekście C nie ma żadnych zalet.

    Tu sie zgodze w 100% .
    Twierdzenie ze C ma tu jakakolwiek przewage jest zwyklym mitem.

> [...]
    innej wersji,
    > niż ta, którą właśnie zainstalował, na potrzeby innego "przenośnego" programu.

    Niestety ale jako 30letni "uzytkownik" C++ nie moge sie zgodzic.
    Java jest set razy bardziej bazproblemowo przenosna niz C++

    PS: Poza tym JVM-y w roznych wersjach calkiem dobrze (na Win bezproblemowo)
    wspolistnieja.
    Zgadzam sie co do jednego. To co zrobiono z Java na Androidzie to koszmar..

    AK

  • 25. Data: 2017-11-29 20:15:08
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 29 Nov 2017 05:10:36 -0800 (PST), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:
    > . Właśnie ze względu na prędkość. W tym konte=
    > kście C nie ma żadnych zalet.

    Dla mnie C czy C++ to /prawie/ to samo. Zwłaszcza że zdarza mi się
    pisać w C bez plusów obiektowo. I w C++ nie-obiektowo.

    C++ ma tę niedogodność że kompilator bardziej skomplikowany. Czyli
    większą szansa na błąd. Bardziej rozbudowane biblioteki. Większa
    szansa na błąd. Naprawdę kiedyś ostro przejechałem się na bugach
    kompilatora C++.

  • 26. Data: 2017-11-29 20:15:47
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał:

    > Naprawdę kiedyś ostro przejechałem się na bugach kompilatora C++.

    Nie ty jeden :)

    AK

  • 27. Data: 2017-11-29 20:19:14
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 29 Nov 2017 19:46:30 +0100, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > PS: Poza tym JVM-y w roznych wersjach calkiem dobrze (na Win
    bezproblemowo) wspolistnieja.

    No właśnie ostatnio cośtam mi się i nie teges. Reinstalacja JDK
    rozwiązała sprawę. Ale absmak pozostał.

  • 28. Data: 2017-11-29 20:21:05
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 29 Nov 2017 18:45:42 +0100, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > Nawet to spieprzyli Ci z komitetu Krzyzowcow.

    I to jest też zaletą Pythona: komitetniki od C++ mogą się cmok.