eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikabezprz. sensor klasyczny czy wifi? (Było: ESP8266 (Where is Lua used?)) › Re: bezprz. sensor klasyczny czy wifi? (Było: ESP8266 (Where is Lua used?))
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: bezprz. sensor klasyczny czy wifi? (Było: ESP8266 (Where is Lua used?))
    Date: Tue, 25 Nov 2014 19:08:45 +0100

    W dniu 2014-11-25 13:51, Marek pisze:

    > A ja dostrzegam inną. Mogę diagnozować pojedynczy czujnik w prosty
    > sposób łącząc się z nim bezpośrednio przez tcp/udp np. komórką, bez
    > pośrodnika.

    To fakt. Jest jeszcze kilka innych, niezaprzeczalnych zalet. Na przykład
    czujnik/moduł wykonawczy może sobie pobierać czas bezpośrednio z serwera
    NTP, nie trzeba mu go wystawiać na żadnej bramce albo innym "zegarze"
    pracującym na tej samej magistrali.
    Jeśli chcemy gdzieś zrzucać wyniki pomiarów, można dodać funkcję
    uploadującą dane do Graphite'a (albo innej bazy danych), potem tylko
    wywołujemy ją regularnie i nie ma potrzeby pisania pośredniczącego daemona.