    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: bf214
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <kp4eyya5dj8u$.1e9u6qw1b1b$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5da3361e$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5da45bfb$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Date: Tue, 15 Oct 2019 08:19:29 +0200

    Dnia Mon, 14 Oct 2019 20:11:00 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Miały tzw. "głowicę zintegorowaną", czyli taką VHF/UHF. Strojoną
    > napięciowo, tranzystorową. To już pierwsza połowa gierkowskiej
    > dekady.

    Takie pamietam, ale roku dokladnego to nie podam.
    Archiwum Radioamatora sie jeszcze ostalo ?

    > Na wyższych częstotliwościach używano czasem nieferromagnetycznych
    > rdzeni -- wpuszczanie do cewki zmniejsza indukcyjność.

    http://www.forum-trioda.pl/download/file.php?id=1886
    9

    Zobac te strone 6 - jak tu chcesz wpuscic ?

    > Poza tym te
    > pierwsze głowice UHF nie obejmowały całego zakresu, do 60 kanału,
    > tylko pewną niewielką liczbę niższych.

    Nawiasem mowiac - nawet takie 200-300 MHz to ciagle dosc szeroki
    zakres, wymaga zmiany indukcyjnosci cewki o 2.25 raza ... bez ferrytu
    sie chyba nie obejdzie.
    A ferryty 300MHz wyrabiaja ?
    Niby w symetryzatorach byly, w radarach ponoc tez ...

    J.