    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: czas zmienić profesję
    Date: Fri, 18 Jul 2014 20:22:20 +0200

    Pan Andrzej napisał:

    > Kłania się profesor Parkinson.

    Też go proszę ode mnie pozdrowić.

    > Pamięta ktoś jeszcze?

    Nikt nic nie czyta, a jeśli czyta, to nic nie rozumie, a jeśli nawet
    rozumie, to nic nie pamięta.

    > Podawał przykład: Posiedzenie dyrekcji jakiejś firmy- porządek
    > obejmuje 2 punkty-

    Jakie dwa punkty?! Jedenaście!

    > zakup komputera za milion $

    Budowa reaktora. To w Punkcie Dziewiątym. 10,000,000. Funtów oczywiście,
    nie dolarów.

    > i budowa daszka nad parkingiem za 100$.

    Pomieszczenie na rowery dla urzędników. 350 funtów.

    Przewodniczący: Punkt Dziesiąty. Pomieszczenie na rowery dla urzędników.
    Otrzymano kosztorys od panów Bodgera i Woodworma, którzy podejmują się
    wykonać tę pracę za sumę 350 funtów. Plany i specyfikacje leżą przed
    wami, panowie.

    Mr Softleigh: Panie przewodniczący, ta suma jest z pewnością zbyt wysoka.
    Widzę, że dach ma być z aluminium. Czy dach azbestowy nie byłby tańszy?

    Mr Holdfast: Zgadzam się z panem Softleighem co do sumy, lecz dach -- moim
    zdaniem -- powinien być z ocynkowanego żelaza. Sądzę, że pomieszczenie
    mogłoby kosztować 300 funtów albo nawet jeszcze mniej.

    Mr Daring: Poszedłbym jeszcze dalej, panie przewodniczący. Wątpię, czy to
    pomieszczenie jest rzeczywiście potrzebne. I tak robimy już zbyt wiele
    dla naszych urzędników. Kłopot z tym, że oni nigdy nie są zadowoleni.
    Następnym razem zachce im się garaży.

    Mr Holdfast: Nie, nie mogę tutaj poprzeć pana Daringa. Wydaje mi się,
    że pomieszczenie jest konieczne. Mam tylko wątpliwości co do materiału
    i kosztów...

    Dyskusja żywo się rozwija. Suma 350 funtów mieści się doskonale w pojęciu
    wszystkich. Każdy potrafi też sobie unaocznić wygląd pomieszczenia na
    rowery. Dlatego dyskusja trwa czterdzieści pięć minut, a jej możliwym
    wynikiem jest zaoszczędzenie jakichś 50 funtów. Członkowie zebrania
    wygodnie rozpierają się w krzesłach z uczuciem dobrze spełnionego
    obowiązku.

    Przewodniczący: Punkt Jedenasty. Napoje orzeźwiające podawane na zebraniach
    Połączonego Komitetu Opieki Społecznej. Miesięcznie 35 szylingów.

    > Pierwszy punkt przechodzi bez dyskusji, nad drugim trwa zacięta
    > debata i w końcu postanawiają poszukać tańszego wykonawcy. Dlaczego?
    > Bo nikt się nie zna na komputerach, ale każdy wie co to daszek nad
    > parkingiem i ile może kosztować.

    Dyskusja na temat Punktu Dziewiątego (reaktor) zajmuje dwie i pół minuty.
    Ale to dlatego, że nikt nie wie co to dziesięć milionów funtów, nie umie
    sobie takiej sumy wyobrazić. Punkt Jedenasty zajmuje godzinę i kwadrans
    -- bo o ile ocynkowane żelazo od azbestu nie każdy odróżnia, to kawę od
    niekawy już tak.

    Jarek

    --
    "Wiele jeszcze badań zostaje do przeprowadzenia, lecz rezultaty końcowe,
    po ich opublikowaniu, będą z pewnością ogromnie interesujące i przyniosą