    From: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: drukarka 3d się resetuje
    Date: Sun, 19 May 2019 09:40:50 +0100

    W dniu 19.05.2019 o 08:33, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Popstrykać lutownicą transformatorową.
    > Czy drukarka resetuje się w sytuacji, gdy jest włączona, ale nie
    > drukuję? Zakłócenia mogą pochodzić od silników drukarki.

    Dziękuję za odpowiedzi.

    Drukarka stoi w pracy, w otoczeniu (powiedzmy ok 500-600 metrów) nie ma
    raczej żadnych urządzeń, które mogłyby wywołać zakłócenia w sieci
    zasilającej. Najbliżej są sterowniki pieca C.O. ale one były i wtedy
    kiedy się nie resetowała.

    Resetuje się w sytuacji gdy nie robi kompletnie nic - włączam do sieci,
    po chwili na ekraniku pojawiają się dane stanu drukarki a kilka sekund
    później ekran robi się niebieski i drukarka jest niedostępna dla
    komputera. jeśli ją w tym stanie zostawić to po jakimś czasie jest
    szansa, że wystartuje od nowa i pokaże na ekranie stan drukarki. Ale
    gwarancji ze tak się stanie nie ma żadnej.
    Innym razem drukarka startuje, po kilkunastu minutach włączam
    podgrzewanie extrudera i stolika i zaczynam drukować - początkowo
    wszystko idzie OK, ale po jakimś czasie znów ekran niebieski i utrata
    połączenia z komputerem.
    Nie ma w tym żadnej powtarzalności.

    Oceniając tylko po zachowaniu wyświetlacza to podobne objawy miałem gdy
    kiedyś zasilacz innej zabawki miał niewystarczającą wydajność stąd
    pierwsze podejrzenia mam co do zasilacza.

    Teraz się zastanawiam, czy długi kabel USB - w tym przypadku ponad 4m -
    może być przyczyną takiego zachowania? Ale to dopiero będę mógł
    sprawdzić jutro. Podobnie jak drukowanie bezpośrednio z karty microSD.

    --
    Michał