  • 51. Data: 2016-08-26 20:46:00
    Temat: Re: dwa windowsy
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 26/08/2016 02:08, Yerine Ictimai wrote:

    > A na jednej partycji i tej samej musi się znaleźć i system-host i
    > plik "partycja" z systemem instalowanym "guest", czy też można to
    > zainstalować na różnych partycjach?

    Plik z wirtualnym systemem moze byc na tej samej partycji, innej partycji,
    innim fizycznym dysku, na dysku zewnetrznym, NASie lub w chmurze.

    > Hmm, ja mam xp na partycji 8GB (i jeszcze z włączoną kompresją
    > ntfs), ALE każdy system na moim PC (włącznie z Linuksem) ma
    > dostęp do wielgaśnej partycji na dane w ntfs (1TB),
    > czy można tak zrobić z systemami instalowanymi wirtualnie?

    Mozesz sie podlaczyc do swojej wielgasnej partycji na wiele sposobow,
    najprosciej sieciowych.

    > Aha, więc instalowany xp (lub inny system) wraz ze swoim
    > środowiskiem - widziany z boku - znajdzie się wewnątrz jednego
    > wielkiego pliku iso, ale jego umiejscowienie można dowolnie
    > wybrać, np. na innej "zewnętrznej" partycji?

    Instalowany z pliku ISO system windows xp bedzie z zewnatzr widziany jako
    plik(i) maszyny wirtualnej.
    Sprawdz czy na http://www.vmware.com jest jeszcze go sciagniecia jakas
    darmowa wersja np.: vmplayer i potestuj.

  • 52. Data: 2016-08-26 20:48:10
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 26/08/2016 10:32, Yerine Ictimai wrote:

    > Wobec tego dzielenie folderów przez oba systemy nie wchodzi w grę,
    > jedyna komunikacja między nimi jest przez sieć (powolniejsza
    > opcja)?

    To jest dzielenie przez siec, ale wirtualna wiec transfer jest oganczony d
    szybkosci dysku. Poza tym w VMWare Workstation (nie wiem jak w innych)
    dziala najzwyczajniejsze kupiuj - wklej miedzy systemami host - guest.

  • 53. Data: 2016-08-26 20:53:00
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 26/08/2016 03:18, Yerine Ictimai wrote:

    > Ach, znaczy wskazujesz INSTALKĘ, czyli medium z setup'em
    > Windows'ów, tak!?

    Tak.

    > Wobec tego pytania:
    >
    > A) czy można, zamiast instalowania, skopiować partycję z JUŻ
    > zainstalowanym XP ( i pieczołowicie skonfigurowanym,
    > stuningowanym, dopieszczonym)?

    W VMware workstation jest opcja 'virtualise phisical machine' dzieki ktorej
    skopiowalem sobie starego laptopa do wirtualnej maszyny.

    > B) jaki SPRZĘT "widzi" xp (lub inny system chodzący na wirtualce)
    > wewnątrz tego swojego wirtualnego środowiska?

    Zaleznie od wersji oprogramowania do wirtualizacji. Latwiej byloby chyba
    wymienic czego nie widzi.

  • 54. Data: 2016-08-26 21:16:30
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 26.08.2016 o 03:19, Yerine Ictimai pisze:

    > Jeżeli chcę aby Linux i Windows jednocześnie działały (podoba mi
    > się ta idea) wówczas jak lepiej zainstalować: Linuks na Łindołsie
    > czy Windows na Linuksie?

    Linux natywnie i na nim wirtualka łindołsa,
    bo linux lepiej zarządza pamięcią i jest stabilniejszy.

    JD

  • 55. Data: 2016-08-27 11:09:29
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 26 Aug 2016 19:46:00 +0100, 2late wrote:

    > Plik z wirtualnym systemem moze byc na tej samej partycji, innej partycji,
    > innim fizycznym dysku, na dysku zewnetrznym, NASie lub w chmurze.

    Pracujący wirtualny system może być na NASie lub w chmurze? Możesz coś oi
    tym więcej napisać?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 57. Data: 2016-08-27 15:28:21
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 27 Aug 2016 11:09:29 +0200, Roman Tyczka napisał(a):

    > Pracujący wirtualny system może być na NASie lub w chmurze? Możesz coś oi
    > tym więcej napisać?

    Plik maszyny wirtualnej możesz sobie wrzucić na NAS. Uruchamiasz na swoim
    kompie oprogramowanie do wirtualizacji, wskazujesz ów plik na NAS i
    uruchamiasz maszynę wirtualną.

    --
    [ Przemysław ,,Rico" Ryk ]
    [ Kobiety nie zmienisz. Możesz zmienić kobietę, ale to i tak niczego ]

  • 56. Data: 2016-08-27 15:28:21
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 26 Aug 2016 16:18:01 +0200 (CEST), Yerine Ictimai napisał(a):

> [...]
    >
    > A) czy można, zamiast instalowania, skopiować partycję z JUŻ
    > zainstalowanym XP ( i pieczołowicie skonfigurowanym,

    http://www.howtogeek.com/213145/how-to%C2%A0convert-
    a-physical-windows-or-linux-pc-to-a-virtual-machine/

    > B) jaki SPRZĘT "widzi" xp (lub inny system chodzący na wirtualce)
    > wewnątrz tego swojego wirtualnego środowiska?

    Napędy optyczne czy dyski może widzieć fizyczne. Tak samo pendrive'y możesz
    przypisać - czy widoczne są na komputerze hosta, czy na wirtualnym.

    --
    [ Przemysław ,,Rico" Ryk ]
    [ Kobieta nie życzy swojemu wrogowi źle, ale jak najgorzej. ]

  • 58. Data: 2016-08-27 15:45:29
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 27/08/2016 10:09, Roman Tyczka wrote:

    > Pracujący wirtualny system może być na NASie lub w chmurze? Możesz coś oi
    > tym więcej napisać?

    Mam VMWare Workstation i moge sie polaczyc ze zdalnym plikiem obrazu. Przy
    uruchomieniu troche danych trzeba sciagnac a potem wiekszosc siedzi w RAMie
    - czyli jak zwykle - zasoby. ;)
    Osobiscie potestowalem, przekonalem sie ze dziala i wole uzywac dyskow
    lokalnych. Tak jest wydajniej.
    Na screeshocie zaznaczylem odpowiednie opcje:
    http://imgur.com/FKvzQfi

  • 59. Data: 2016-08-27 18:31:56
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Michal Lukasik <m...@t...pl> Wrote in message:

    > Dla VirtualBox robisz to tak
    > https://www.virtualbox.org/wiki/Migrate_Windows

    Ale jeżeli ta partycja jest bez bootloader'a (np. dysk logiczny)
    bo bootloader znajduje się na innej, pierwszej partycji
    podstawowej i obsługuje kilka systemów - to co zrobić?
    VirtualBox mogliby w takim wypadku sam dodać jakiś bootloader ;/

    > Jakbyś chciał wypróbować któryś z darmowych systemów to tu masz gotowe
    > obrazy do ściągnięcia.
    > https://virtualboxes.org/images/

    Jedynie Linuksy ;)
    Ale jedynie 32 bitowe? Ponieważ, przynajmniej wersja linuksowa
    VirtualBox'a, pozwala jedynie instalować systemy 32-bitowe jak
    widzę, a wersja na Windows?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 60. Data: 2016-08-27 19:18:21
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 27 Aug 2016 18:31:56 +0200 (CEST), Yerine Ictimai napisał(a):

> [...]
    > podstawowej i obsługuje kilka systemów - to co zrobić?
    > VirtualBox mogliby w takim wypadku sam dodać jakiś bootloader ;/

    Ale po cholerę Ci jakiś bootloader? Zrozum - wirtualizacja pozwala Ci to
    zrobić tak jak byś miał 5 osobnych komputerów i na każdym inny system. Jedna
    wirtualna maszyna, jeden system.

    (ciach...)

    --
    [ Przemysław ,,Rico" Ryk ]
    [ Lord Marshal: Irgun. One of my best. Richard B. Riddick: If you say so. ]