  • 101. Data: 2016-08-31 08:14:55
    Temat: Re: dwa windowsy
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 30.08.2016 o 16:43, Yerine Ictimai pisze:

> [...]
    > partycje z Windows z symulowaniem istniejącego tam FIZYCZNIE
    > sprzętu!
    > Powinien odtworzyć w maszynie wirtualnej ten sam sprzęt który
    > istnieje fizycznie - więc jak fizycznie laptop zawiera szybką
    > kartę graficzną NVidia wówczas w maszynie wirtualnej RÓWNIEŻ
    > można liczyć na szybką grafikę?
    >
    > Ponieważ jak instaluję Windows jedynie z obrazu iso dysku cd przy
    > tworzeniu maszyny wirtualnej wówczas otrzymuję wirtualny "sprzęt"
    > pozbawiony akceleracji sprzętowej 3D a nawet 2D mimo że laptop
    > posiada te NVidię fizycznie (coś źle robię?)

    Korzystałem z VMWare Playera w domu i to prawda,
    że w niektórych przypadkach jest szybszy
    i pozwala na więcej niż konkurencja,
    ale też on wymaga instalacji dedykowanych sterowników.
    (tylko VMWare Player pozwolił mi na uruchomienie gry
    dość intensywnie korzystającej z DirectX)

    W menu okna w którym "zamknięty" jest system wirualny
    w File znajduje się opcja "Install VMware Tools"
    za pomocą której dodajesz do systemu wirtualnego obraz płyty CD
    ze sterownikami dedykowanymi dla maszyny wirtualnej pracującej
    w tym wirtualizatorze.

    Tak przy okazji, jeśli chcesz korzystać z Windows XP
    na maszynie wirtualnej, to zawsze musisz zainstalować dedykowane
    sterowniki,
    ten zabytek jest zbyt stary by wiedzieć jak pracować
    w którymkolwiek ze środowisk wirtualnych.
    Oficjalne wersje Windows chyba dopiero od wersji 7,
    i Windows Server 2008 mają w instalce wbudowane serowniki
    do pracy w środowisku zwirtualizowanym
    i to chyba tylko w Microsoftowym Hyper-V.

    ps.
    No i oczywiście, komputer na którym stawiasz wirtualki
    powinien posiadać procesor obsługujący sprzętową wirtualizacje.
    Wbudowany w Windows Pro usługa Hyper-V
    bez tego wcale się nie zainstaluje.
    Pozostałe wirualizatory bez tego może zadziałają,
    będą jednak pracować widocznie wolniej
    niż w przypadku procesora o tym samym taktowaniu,
    ale obsługującego sprzętową wirtualizacje.

    --
    Robert

  • 102. Data: 2016-08-31 08:20:38
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 30 sierpnia 2016 16:07:47 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:

    > Ale przecież mam Additios od samego początku zainstalowane!

    > Ale pytanie JAKI HARDWARE one symulują?

    Sterowniki nie symulują.
    One pozwalają OS-owi korzystać z specyficznych sterowników wystawianych przez
    oprogramowanie wirtualizujące.

    Tak naprawde to mamy tam do czynienia z dwoma sytuacjami:
    Wirtualizacyjny soft symuluje pare generycznych sprzętów (jakiś mostek chipsetowy,
    jakąś karte graficzną (np. cirrus)). I do nich stosuje się zwykłe sterowniki takie
    jakie byś użył w fizycznej maszynie.

    Ale może też to oprogramowanie wystawić dla systemu gościa dedykowany sprzęt.
    Nazwijmy go "karta graficzna virtualbox". I dla niego są te dedykowane sterowniki.
    Takiego typu karty w zwykłym fizycznym sprzęcie nie znajdziesz.

  • 103. Data: 2016-08-31 15:55:48
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Robert Winkler <n...@n...org> Wrote in message:
    > Tak przy okazji, jeśli chcesz korzystać z Windows XP
    > na maszynie wirtualnej, to zawsze musisz zainstalować dedykowane
    > sterowniki,

    Ale mówisz o sterownikach jakichś innych niż znajdujące się w
    VMWare-Toolbox, z jeżeli tak wówczas skąd je wziąć?

    > Oficjalne wersje Windows chyba dopiero od wersji 7,
    > i Windows Server 2008 mają w instalce wbudowane serowniki
    > do pracy w środowisku zwirtualizowanym
    > i to chyba tylko w Microsoftowym Hyper-V.

    A jak na VMWare, trzeba znaleźć samodzielnie gdzieś w sieci
    sterowniki współpracujące z VMWare i/lub VirtualBox?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 104. Data: 2016-08-31 16:07:00
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    s...@g...com Wrote in message:
> [...]
    Takiego
    > typu karty w zwykłym fizycznym sprzęcie nie znajdziesz.

    Przy tworzeniu nowej MaszynyWirtualnej można wybierać w opcjach
    jaki sprzęt chcemy, np. VirtualBox proponuje jakiś PXII chipset z
    zeszłego wieku, ale też sprzęt wirtualny - JAKI LEPIEJ
    WYBRAĆ?

    Podobnie w przypadku dysku, a raczej kontrolera, np. można wybrać
    SATA, PATA, lub SCASI, i inne, które lepiej wybrać żeby poprawić
    prędkość?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 105. Data: 2016-08-31 16:11:24
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 31.08.2016 o 15:55, Yerine Ictimai pisze:

> [...]
    >
    > A jak na VMWare, trzeba znaleźć samodzielnie gdzieś w sieci
    > sterowniki współpracujące z VMWare i/lub VirtualBox?

    Może nie napisałem tego wyraźnie,
    ale gdy instalujesz Oracle VirtualBox'a
    albo VMWare Playera to te programy zawierają już w sobie obraz płyty CD
    na której znajdują się potrzebne sterowniki.

    Przykładowo, dla VirtualBox'a jest to plik
    c:\Program Files\Oracle\VirtualBox\VBoxGuestAdditions.iso

    Po uruchomieniu maszyny wirtualnej masz też możliwość
    podmountowania tego obrazy do komputera wirtualnego,
    aby pracujący tam system mógł zainstalować konieczne sterowniki.
    Obraz płyty zawiera plik AUTORUN.inf,
    który teoretycznie powinien uruchomić instalacje wymaganych dodatków,
    ale twój system może mieć zablokowaną obsługę autorun'a
    i sam będziesz musiał odnaleźć pod którą literą został dodany
    w maszynie wirtualnej czytnik płyt CD
    i samodzielnie uruchomić program instalacyjny,
    czyli plik VBoxWindowsAdditions.exe

    Na komputerze mam obecnie tylko Hyper-V i Virtual Box'a
    więc nie powiem ci gdzie i jak nazywa się ISO ze sterownikami
    dla VMWare Playera.

    --
    Robert

  • 106. Data: 2016-09-01 11:31:20
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 31 sierpnia 2016 16:07:08 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:

> [...]
    > jaki sprzęt chcemy, np. VirtualBox proponuje jakiś PXII chipset z
    > zeszłego wieku, ale też sprzęt wirtualny - JAKI LEPIEJ

    Wybierasz taki jaki w dokumentacji jest opisany jako najwydajniejszy/dający najwięcej
    możliwości. Ale czasem taki XP czy inny fikuśny stary system takiego nie wspiera więc
    wybierasz kolejny. I czasem kończy się na tym stareńkim.

    Przy czym to że jest stary nie znaczy ze nie działa albo że działa wolno.
    Zazwyczaj wydajność jest i tak dobra ale nie wszystkie czasami potrzebne mozliwości
    oferuje (np. limituje rozmiar dysku do 1,5TB ale w wirtualce może nie być potrzebne).

    > Podobnie w przypadku dysku, a raczej kontrolera, np. można wybrać
    > SATA, PATA, lub SCASI, i inne, które lepiej wybrać żeby poprawić
    > prędkość?

    Zazwyczaj w dokumentacji jest napisane który daje lepszą wydajność.
    W praktyce to co opisałeś jest obojetne. I jak instalujesz wirtualke od podstaw to
    nieistotne co wybierzesz (wybierasz pata bo popularne i bedzie ok).

    Ale może być istotne jak masz już jakiś obraz żywego systemu i chcesz go uruchomić
    pod wirtualką. Wtedy może sie okazać że trzeba wybrać odpowiedni czyli jak żywy
    system dzialal z dysku sata to lepiej wybrać sata.

    Ale zazwyczaj trzeba to zrobić metodą prób i błędów i sprawdzić co działa i jak
    wydajnie pracuje.

    Polecam poczytać manuale danego rozwiązania wirtualnego. Tam jest zazwyczaj opisane
    czym sie poszczególne tryby różnią.

  • 107. Data: 2016-09-01 17:56:51
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Robert Winkler <n...@n...org> Wrote in message:
    > Korzystałem z VMWare Playera w domu i to prawda,
    > że w niektórych przypadkach jest szybszy

    WinXPpro, zainstalowany na VirtualBox i na VMWare, ten sam
    identyczny instalowany od podstaw, na tym laptopie Lenovo Y550 i
    przy systemie hosta linuksie:
    w obu startuję operę najnowszą (Windows 32 bitowy),
    w VMWare CPU na 100% przez 3-6 sekund, a
    w VirtualBox CPU na 100% przez aż PÓŁ MINUTY!

    Ładnie chodzi ten WinXPpro 32-bitowy na VMWare, choć w manadżerze
    sprzętu pokazuje jakiś VMware SVGA II,
    a w VirtualBox przy instalacji extensions jest opcja żeby wybrać
    kartę 3D i akurat wtedy grafika chodzi płynnie, ale pozostałe
    rzeczy wolniej niż w VMWare.

> [...]
    > sterowniki,
    > ten zabytek jest zbyt stary by wiedzieć jak pracować
    > w którymkolwiek ze środowisk wirtualnych.

    Również próbuję przetestować Windows7 32bit ultimate, na VMWare,
    chodzi o wiele wolniej niż XP, pomimo zainstalowanych tools
    (karta graficzna jakaś VMWare 3D), zanim się w pełni zabutuje
    trzeba czekać KILKA razy dłużej niż na XP, a potem równie
    powoli

    > Oficjalne wersje Windows chyba dopiero od wersji 7,
    > i Windows Server 2008 mają w instalce wbudowane serowniki
    > do pracy w środowisku zwirtualizowanym
    > i to chyba tylko w Microsoftowym Hyper-V.

    Ale również w VMWare znalazł sam większość sterowników (jeszcze
    przed zainstalowaniem tools), właściwie z wyjątkiem dwóch (jakieś
    dobre kilkadziesiąt składników) - a może to błąd mu na to
    pozwolić przed zainstalowaniem tools i właśnie dlatego chodzi tak
    wolno? (Rzecz jasna już po zainstalowaniu tools i odnalezieniu
    także i tych dwóch sterowników tak chodzi)

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 108. Data: 2016-09-03 19:45:36
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    s...@g...com Wrote in message:
    > W praktyce to co opisałeś jest obojetne. I jak instalujesz wirtualke od podstaw to
    nieistotne co wybierzesz (wybierasz pata bo popularne i bedzie ok).

    Wiecie, ciekawostka, na VirtualBox'ie wybieram "Windows7" przy
    tworzeniu maszyny wirtualnej od podstaw (przez pomyłkę) i
    instaluję na niej XP-pro (oba 32-bitowe), wybrany sterownik hdd
    SATA, i w rezultacie XP instaluje się raczej normalnie (tylko już
    przy zaawansowanym etapie (instalowaniu sterowników) proces
    instalacji wywala się na niebieskim ekranie, ale po reboot'cie
    kontynuuje od przerwanego momentu), ALE PO ZAINSTALOWANIU okazuje
    się że tenże XP CHODZI SZYBCIEJ w porównaniu do zainstalowanego
    normalnie - czyli przy wybraniu maszyny wirtualnej typu
    "WindowsXP" zamiast tego omyłkowego "Windows 7", ciekawe,
    prawda?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/