  • Data: 2018-02-24 23:57:17
    Temat: Re: dziecięcy teleskop
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    M.M. <m...@g...com> wrote:

    > Chodzi o to, czy, jako amator, dam radę przysiąść do programu 3D,
    > zaprojektować mocowanie do kamery/telefonu w programie, wydrukować na
    > drukarce 3D no i żeby to potem w miarę fajnie działało. Czy będę sie z
    > tym męczył pół roku i nie warto się zabierać? Najtrudniej chyba
    > spasować ogniskowe? Kamerka musiałaby pełnić rolę oka, czy to w ogóle
    > możliwe?

    FreeCAD-a z tutorialem opanowałem w jeden wieczór na tyle, żeby zrobić
    sobie tę oto podstawkę do ładowania telefonu (tzn. projekt, potem plik
    wysłałem do znajomego, który ma drukarkę):

    http://www.chmurka.net/r/usenet/podstawka.jpg

    Cewka oczywiście wklejona (w zagłębienie -- ono zrobione we FreeCAD-zie).
    Te dziury na dole to niedoskonałości wydruku (podobno dałoby się to
    wydrukować bez nich).

    Drugi raz bez tutoriala pewnie bym tego nie powtórzył, bo zrobiłem to
    tylko raz, ale jakbym jeszcze raz przerobił tutorial, to by mi się
    przypomniało.

    Co do ogniskowych -- jeśli znasz odległości między soczewkami, to we
    FreeCAD-zie łatwo je ustawisz. Ogólnie cały projekt "Part Design" (innych
    nie ćwiczyłem i nie próbowałem zrozumieć) polega na:

    1. Zgrubnym narysowaniu kształtu 2D na wybranym przez ciebie planie

    2. Zdefiniowaniu ścisłych "constrains" (nie wiem jak to przetłumaczyć --
    ograniczeń, skrępowań, reguł?), czyli: "ten kąt ma mieć tyle stopni",
    "między tymi punktami ma być tyle centymetrów", "te linie mają być
    równoległe"

    3. Wyciągnięciu kształtu 2D do bryły 3D

    4. Edycji płaszczyzn tej bryły, dodając do niej materiał lub odejmując go

    Tutorial, z którego korzystałem:

    https://www.freecadweb.org/wiki/Basic_Part_Design_Tu
    torial

    --