  • Data: 2018-02-25 01:20:13
    Temat: Re: dziecięcy teleskop
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Saturday, February 24, 2018 at 11:57:20 PM UTC+1, Adam Wysocki wrote:

    > FreeCAD-a z tutorialem opanowałem w jeden wieczór na tyle, żeby zrobić
    > sobie tę oto podstawkę do ładowania telefonu (tzn. projekt, potem plik
    > wysłałem do znajomego, który ma drukarkę):
    > [...]

    Ja używam zazwyczaj programu blender 3d. Wiem że jego przeznaczenie
    jest inne, ale w chwili obecnej znam go najlepiej, więc w nim zrobię
    najszybciej.

    Z prostymi elementami nie ma problemu. Faktycznie, rysuje się je w
    programie 3D i drukuje. O ile drukarka działa i jest skalibrowana, o
    ile ma się odrobinę szczęścia, to wydruk wychodzi cacy. Jakiś czas
    temu projektowałem i potem drukowałem elementy do łączenia rurek
    aluminiowych w pewnym prostym urządzeniu. Na próby i nieudane wydruki
    poszło gdzieś 50% elementów, czyli można powiedzieć, że drukowałem
    podwójnie - a to też były proste elementy, ale materiał ABS - dość
    trudny. Bez wprawy, na wydruki próbne i odpad, poszłoby pewnie z 90%.

    W przypadku teleskopu dochodzi jeszcze wiedza i jakaś minimalna
    praktyka z optyki. Ani jednego, ani drugiego nie mam. Jeśli po
    przyłożeniu smarftonu do teleskopu widzę małą kulkę, to pewnie
    najpierw musiałbym wydrukować albo kupić jakiś obiektyw na
    smartfon. Potem by trzeba zaprojektować i wydrukować coś co
    połączy smarfton, obiektyw i teleskop. Konstrukcja pewnie musiałaby
    być i sztywna i mieć jakąś możliwość regulacji. Wydaje się, że
    trochę zabawy z tym by było...