  • Data: 2016-06-07 04:41:25
    Temat: Re: ekologiczny prad
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 19:15:54 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Mialem na mysli to, ze taki koncentrator z luster dziala wylacznie
    > przy bezchmurnym niebie. Jak sa chmury, to praktycznie nie dziala.
    > Czyli u nas w kraju przez dlugi czas nie bedzie dzialal.
    >
    > No i o ile cieplo w takim zbiorniku na przejsciowa chmurke wystarczyc
    > moze, na noc to juz trzeba wiekszy, ale jak ma wystarczyc na pare dni,
    > czy pare miesiecy, to juz bardzo wielkiego trzeba.
    >
    > W Chile problemu nie ma, bo tam sa rejony, gdzie chmur prawie nie ma.
    > (I astronomowie z calego swiata stawiaja tam teleskopy).
    >
    > No, ale jakby tak na dwa dni starczyl ... to sie robi czas na
> [...]

    No dobra, ale zdecyduj się na co chcesz narzekać. Jak się projektuje taki obiekt, to
    dobiera się wielkość akumulatora cieplnego biorąc pod uwagę dwa czynniki:

    1. Sprawność. Im mniejszy akumulator, tym wyższa sprawność, bo odbierasz "świeże"
    ciepło, prosto z wieży. Wysokotemperaturowe, nie przechowywane, bez strat na
    izolacji.
    2. Ciągłość zasilania. Im większy akumulator, tym dłuższe przerwy w nasłonecznieniu
    można przeżyć nie zmniejszając wytwarzanej mocy.

    Jeden inwestor patrzy na początkowy koszt inwestycji, inny- na jak najkrótszy okres
    zwrotu, jeszcze inny- na to żeby jego obiekt był konkurencyjny, czyli bardziej
    dyspozycyjny w warunkach zmiennego zapotrzebowania. Ty, rozmawiając o obiekcie w
    Chile, marudzisz że to do bani, bo w Polsce nie ma słońca nieomal przez siedem
    miesięcy w roku a lato nie jest gorące, tylko zimno i pada. Coraz mniej inżynierska
    ta Twoja malkontencja.