-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
ostnews.google.com!k33g2000yqc.googlegroups.com!not-for-mail
From: raadaar <r...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: elektryczne wspomaganie kierownicy
Date: Sun, 25 Apr 2010 22:32:37 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 47
Message-ID: <6...@k...googlegroups.com>
References: <n...@4...com> <hr29id$5oc$1@news.onet.pl>
<b...@4...com> <hr340o$s74$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 20.142.116.36
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1272259957 7427 127.0.0.1 (26 Apr 2010 05:32:37 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Mon, 26 Apr 2010 05:32:37 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: k33g2000yqc.googlegroups.com; posting-host=20.142.116.36;
posting-account=hms9JQoAAABh218P4gPnsI6PZ736m4oi
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3)
Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 (.NET CLR 3.5.30729),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2275335
[ ukryj nagłówki ]On 26 Kwi, 06:15, MarcinJM <m...@i...pl> wrote:
> J.F. pisze:
>
> > On Sun, 25 Apr 2010 22:43:58 +0200, spammtrapp wrote:
> >> W dniu 2010-04-25 22:29, J.F. pisze:
> >>> Ma ktos takie lub mial okazje krecic bez akumulatora czy z wylaczynym
> >>> silnikiem ?
> >>>http://zssplus.pl/www_publikacje/publikacje42.htm
> >>> Sa tam przekladnie slimakowe. A one sa zwykle samohamowne.
> >>> Jeden spalony tranzystor dzieli nas przed zablokowana kierownica ?
> >> Jakos jestem w stanie krecic kierownica przy wylaczonym silniku. (Grande
> >> Punto).
>
> > Ciezko idzie czy lekko ?
> > Jest tam jeden bezpiecznik wprost z akumulatora, moze ciagnie prad ?
>
> Idzie jechac na odlaczonym elektryku lepiej niz z padnietym
> hydraulikiem. Troche reakcja na ruch kierownica jest wtedy "dziwna", bo
> walki kierownicze przed i po wspomaganiu nie sa ze soba spiete na
> sztywno i jest taki "miekki" luz.
> Prad roboczy jest bezposednio z aku za pomoca bezpiecznika. Od ukladu
> napedu predkosciomierza idzie impuls stanowiacy o progresji owego
> wspomagania.
> Generalnie fajna sprawa. Mam zalzone w SC.
>
Układ kierowniczy jest zawsze bezpośredni, wszystkie "wałki" są ze
sobą połączone. To o czym piszesz to "miękkość" wałka skrętnego
"torsion bar". Jest on montowany zarówno w eletrycznym wspomaganiu,
jak i w hydraulicznym. W temacie bezpieczeństwa... "Podobno" było
kilka wypadków na świecie, wsród różnych marek samochodów
spowodowanych problemami z elektrycznym wspomaganiem kierownicy. Ale
primo, nikt o tym oficjalnie nie trąbi, sekundo ile milionów
samochochodów z takimi ukladami jeździ ? Pomimo zalet wspomagania
elektrycznego, uważam to za kolejny wynalazek, który oszczędzi
pieniążki producentów, a użytkownikom (zwłaszcza starszych samochodów)
napędzi kłopotów. Bo nowe generacje kolumn kierowniczych są
niezrozbieralne, a jeśli już to wymagają kalibracji specjalistycznym
sprzętem po jakiejkolwiek ingerencji. A przekładnie kierownicze
wspomagane eletrycznie są hermetyczne i rozebranie ich ogromnie skraca
ich żywotność. W klasycznym wspomaganiu hydrauliczny, awaria pompy
kończy się wymianą pompy. A w elektrycznym nowych generacji - wymiana
całych podzespołów.
RR
Następne wpisy z tego wątku
- 26.04.10 08:25 Michał Gut
- 26.04.10 08:52 Jacek
- 26.04.10 09:30 MarcinJM
- 26.04.10 09:38 MarcinJM
- 26.04.10 09:58 Michał Gut
- 26.04.10 10:15 J.F.
- 26.04.10 10:26 MarcinJM
- 26.04.10 10:30 MarcinJM
- 26.04.10 14:10 Michał Gut
- 26.04.10 15:03 kogutek
- 26.04.10 15:46 JAM
- 26.04.10 17:46 J.F.
- 27.04.10 09:14 Michał Gut
- 27.04.10 19:38 Jacek
- 28.04.10 04:22 JAM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=