  • Data: 2018-11-12 22:16:23
    Temat: Re: gdzie kupujecie olej?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-11-12 o 08:43, Irek.N. pisze:

    > Marek, co to za mercedesa masz? Ja nigdy nie obserwowałem żadnej różnicy
    > w spalaniu po wymianie oleju.

    Ja również nie - dopóki zmieniałem olej na taki w/g zaleceń. A mam E320
    CDI 4matic.

    I teraz konkretnie - spod garażu zawsze jadę tą samą trasą, w taki sam
    sposób przyspieszając przez ok 1km. Może ciut więcej. Na zimnym i na
    zalecanym oleju, zawsze jak w mordę strzelił - 10.8l. Po zmianie na
    powyższy - 9.1l. Po 15 tys. ten sam olej - 9.6-9.8l. I tak konsekwentnie
    po każdej wymianie, którą 3x do roku czynię.

    Dodam, że leję Millers Oils EE, Longlife, 5W40 zamiast mercedesowskiego.

    > Zmianę kultury pracy jednostki prawie
    > zawsze, ale tylko tyle. No i jak zmierzyć spalanie na zimnym silniku?

    No jak to jak? Patrząc na wskazania komputera na desce.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek