  • Data: 2018-12-02 19:39:24
    Temat: Re: hybrydy i gps
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    elmer radi radisson
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> writes:

    > np. Nikon udostepnia aktualizowane pliki efemeryd ktore nalezy wgrac
    > na karte pamieci, vide
    > https://downloadcenter.nikonimglib.com/pl/download/f
    w/112.html

    Nie wydaje mi się: ważność efemeryd to pojedyncze godziny, a tamte
    pliki: "Plik A-GPS jest ważny przez 14 dni lub wielokrotność 14 dni".

    > Mam jeden aparat z GPS, wlaczylem te funkcje raz z ciekawosci.
    > Zauwazalny drenaz baterii sprawil, ze wylaczylem ja dosc szybko.
    > Z reguly kazdemu kto foci zalezy na tym aby aparat pracowal jak
    > najdluzej i nie spotkala go niespodzianka ze zbednie szybko
    > wyczerpana bateria.

    Jeśli ktoś tego nie potrzebuje, to może wyłączyć. Są takie przypadki, że
    to jest bardzo przydatna funkcja, a jeśli aparat jej nie ma, to userzy
    robią dodatkowe zdjęcia komórkami (z zapisywaniem pozycji) i później je
    parują. Bez sensu (ale wiem że ludzie tak robią).

    > Wiekszosc osob raczej pamieta jakie miejsce uwiecznia na zdjeciu a
    > drobiazgowa lokalizacja z reguly nie jest kluczowa.

    Nie ma takiej reguły.

    > Z drugiej strony
    > wydaje mi sie tez ze raczej rosnie swiadomosc tego,
    > ze czasem ta szczegolowosc moze on zagrozic czyjej prywatnosci i wbrew
    > pierwotnej intencji ujawnic niewlasciwym osobom gdzie dokladnie ktos
    > przebywal.

    W ogóle publikowanie zdjęć może dać takie efekty. Dlatego zdjęcia się
    obrabia, np. zamazując niektóre elementy, a także m.in. usuwając dane
    z EXIFa. Jeśli ktoś się boi GPSa, to nie widzę problemu - niektóre
    modele aparatów nawet sprzedawane były w dwóch wersjach, nie trzeba było
    wyłączać.
    --
    Krzysztof Hałasa