  • Data: 2018-12-03 23:08:58
    Temat: Re: hybrydy i gps
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Jakos tak to bylo, ale wtedy nie bylo AGPS.

    No ale te moduły w ogóle nie mają AGPS, bo nie mają GSM. To tylko moduły
    GPS (+ ew. GLONASS/Galileo/Beidou/itp).
    Moduły GPS + GSM mają AGPS, ale w ramach modułu - czy da się te dane
    wyciągnąć z nich (zgodnie z dokumentacją), to musiałbym sprawdzić.

    Telefony to są tak naprawdę (zwłaszcza ostatnio) takie duże moduły -
    główny scalak (system on chip) zawiera także trx GSM, WiFi, odbiornik
    GPS itd. Natomiast w telefonach stosuje się raczej moduły (tylko) GPS,
    znacznie prostsze, tańsze i mniejsze.

    > Ale co miales na mysli "(mają/miały funkcję transferów almanachu)"?
    >
    > Przeciez to to samo ...

    To samo co co?

    Moduły typowo akceptują polecenia "backup almanach" oraz "restore
    almanach" (używające jakiejś "prywatnej" postaci danych). Ale nie ma
    takiego interfejsu do transferu samych aktualnych efemeryd.

    Swoją drogą, u takiego np. Quectela Advanced AGPS called EASY(TM) (Embedded
    Assist System) działa nawet w modułach bez 2G/3G/itp. Ciekawe jak?
    --
    Krzysztof Hałasa