  • Data: 2018-12-04 10:24:28
    Temat: Re: hybrydy i gps
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >No ale te moduły w ogóle nie mają AGPS, bo nie mają GSM. To tylko
    >moduły
    >GPS (+ ew. GLONASS/Galileo/Beidou/itp).

    I dlatego nie pomyslano o takiej funkcji :-)

    >Moduły GPS + GSM mają AGPS, ale w ramach modułu - czy da się te dane
    >wyciągnąć z nich (zgodnie z dokumentacją), to musiałbym sprawdzić.

    Tak czy inaczej - jako trzeba do czesci "GPS" te dane przekazac.
    Nawet jesli maja tez GSM i przekazuja sobie same, to widac dalo sie
    zrobic.

    >Telefony to są tak naprawdę (zwłaszcza ostatnio) takie duże moduły -
    >główny scalak (system on chip) zawiera także trx GSM, WiFi, odbiornik
    >GPS itd.

    Podejrzewam, ze za obsluge odpowiada jednak software telefonu.

    >To samo co co?

    Almanach i efemerydy ..

    >Moduły typowo akceptują polecenia "backup almanach" oraz "restore
    >almanach" (używające jakiejś "prywatnej" postaci danych). Ale nie ma
    >takiego interfejsu do transferu samych aktualnych efemeryd.

    Hm, moze to i ma sens, zeby wydzielic almanach jako dane niepewne, a
    efemerydy tylko zainicjowac z niego, a potem aktualizowac z satelitow

    >Swoją drogą, u takiego np. Quectela Advanced AGPS called EASY(TM)
    >(Embedded
    >Assist System) działa nawet w modułach bez 2G/3G/itp. Ciekawe jak?

    Nie ma dokumentacji ?

    J.