  • Data: 2019-05-12 15:27:55
    Temat: Re: ip4 v ip6
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 12 May 2019 14:58:09 +0200, heby wrote:

    > Czyli jednak nie merytorycznie. Całkiem zgrabny przykład dydaktyki.

    Krzykacz-mądrala to ciężki przypadek edukacyjny. Kiedy byłem młody,
    miałem jeszcze do takich cierpliwość. Dziś już nie mam.

    Jeśli jednak pragniesz w dalszym ciągu zabłysnąć w internecie, sugeruję
    rozwinąć swoją wcześniejszą myśl, ale tym razem trzymając się kontekstu.

    Kontekst: lokalna sieć IPv4+NAT. Użytkownik (nazwijmy go "Marcin")
    migruje w stronę IPv6+Firewall z jedną prostą regułą - którą już podałem.

    Wskaż, które protokoły działają przy IPv4+NAT, a przestaną przy
    IPv6+Firewall.

    FTP w trybie aktywnym nie działa w obu przypadkach* - bo to była
    historyczna pomyłka, no ale ciężko winić ówczesnych twórców, czasy były
    wszak całkiem inne (1980).

    Mateusz

    *Nie uwzględniam tutaj implementacji NAT które posiadają wewnętrzne hacki
    na wsparcie polecenia PORT - mowa o "czystym" NAT i "czystym"
    firewallingu.