-
Data: 2016-07-25 11:02:13
Temat: Re: jak przedłużyć życie łożysku sprzegła?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Mon, 25 Jul 2016 09:26:01 +0200, sirapacz napisał(a):
> ostatnio zauważyłem, że w moich fiatach nie są problemem kończące się
> tarcze a coraz ciężej chodzące sprzęgła (ot zmiana stylu jazdy z wariata
> na spokojny).
>
> wpadłem na głupi pomysł aby albo nasmarować czymś wałek po którym jeździ
> tarcza (bo zakładam, że to jest powodem cieższej pracy). bez rozbierania
> skrzyni. Myślałem o czymś lekkim typu wd-40 zeby wyplukać syf stamtąd i
> aby dzieki temu sobie jakoś lżej pracowała.
>
> dobrze kombinuję? czym powinno się normlanie przy wymianie sprzęgła
> posmarować ten wałek a czym zwykle warsztaty to robią (sprzęgło to jest
> ta rzecz, jakiej nie mogę wymienić sam i oddaję do warsztatów).
Nic tam się nie smaruje, bo tam jest taki syf (pył z tarczy), że wszystko
się natychmiast zaklei.
Ciężkie chodzenie pedału nie jest raczej spowodowane klinowaniem się tarczy
na wieloklinie.
Jeżeli pedał wymaga dużej siły do operowania, czyli dużo siły żeby wcisnąć
pedał, ale tak samo dużą siłą Twoja noga jest wypychana przez sprężynę, to
po prostu jest do silna sprężyna docisku i raczej z tym nic nie zrobisz.
Jak masz tam opory powodujące że sprzęgło chodzi z tępym oporem, to jeżeli
jest to sprzęgło sterowane hydraulicznie, to winne jest przeniesienie siły
na docisk. Najczęściej ramię które z jednej strony pchane jest przez
wysprzęglik, a z drugiej pcha łożysko oporowe zaciera się na swojej osi
obrotu - trzeba zobaczyć jak działa to łożysko i czy da się coś naprawić.
Zaczej trudno to będzie rozebrać bez zdejmowania skrzyni, a nawet jak się
uda, to jeszcze trudniej złożyć.
Jeśli to sterowanie linką, to powód może być jak wyżej i/lub zacierająca
się linka w pancerzu.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.07.16 15:13 sirapacz
- 25.07.16 15:36 Zenek Kapelinder
- 25.07.16 16:00 sirapacz
- 25.07.16 16:16 sirapacz
- 25.07.16 18:38 Zenek Kapelinder
- 25.07.16 22:00 Budzik
- 25.07.16 22:51 Tomasz Pyra
- 25.07.16 22:52 Tomasz Pyra
- 26.07.16 09:23 sirapacz
- 26.07.16 10:20 Tomasz Pyra
- 26.07.16 12:48 Marvin
- 26.07.16 13:55 sirapacz
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=