    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa,pl.rec.foto
    From: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>
    Subject: Re: jak to zrobili?
    <omi9fr$6of$1@node2.news.atman.pl> <o...@t...home>
    <598cc751$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@t...home>
    <T...@n...news.atman.pl>
    <omn24u$iq3$1@node2.news.atman.pl>
    <T...@n...news.atman.pl>
    Date: 14 Aug 2017 09:27:31 GMT

    Jest Sun, 13 Aug 2017 15:01:47 +0200, T...@s...in.the.world pisze:
    > No, ale jakbym wyraznie oznaczyl to nie byloby zdublowane?

    Tu nie chodzi o dublowanie, nic takiego w przypadku crossposta nie
    występuje. To jest zawsze jeden post (z jednym Message-Id), tylko
    widoczny na więcej, niz jednej grupie. Dobry czytnik powinien poradzić
    sobie z taką sytuacją i nie pokazywać posta przeczytanego gdzieś
    indziej.

    Oznaczanie jest po to, aby odpowiadający wiedział, że pisze na dwie
    grupy, bo nie każdy czytnik przed tym ostrzega i nie w każdym jest to
    wyraźnie widoczne.

    Ponadto crosspostując powinieneś ustawić pole Followup-To, żeby
    odpowiedzi kierowane były już na jedną grupę (tak jak jest zrobione w
    niniejszym poście). Więcej, netykieta w zasadzie zabrania
    crosspostowania na grupy, których nazwa różni się ostatnim elementem
    (czyli dokładnie jak w omawianym przypadku). Czy tego typu obostrzenia
    mają sens przy obecnym stanie USENETU, to już temat na długą dyskusję.

    > A przy okazji - od dawna jestem za polaczenem tych dwoch grup.

    Czyli skasowaniem jednej? Prędzej doczekamy się skasowania USENETU. :)

    k.

    FuT -> pl.rec.foto