  • 11. Data: 2019-05-20 13:11:58
    Temat: Re: jak unieruchomić silnik spalinowy?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-20 o 09:31, viktorius pisze:

    > Guglajac za cukrem w benzynie okazuje się, że cukier silnika za bardzo
    > nie zniszczy.

    Zniszczyć może nie do końca ale pozaklejać, unieruchomić, zależy ile
    cukru w cukrze :)

    > Można i wody dolać. Przy spuszczaniu najpierw pójdzie woda, bo osiądzie
    > się na dnie zbiornika. Jak złodziejaszek nie ma przezroczystej bańki, to
    > może nie zauważyć i wleje sobie taką wodę do swojego baku. A wiadomo, na
    > wodzie nie pojedzie :)

    Ponieważ cukier nie rozpuszcza się w benzynie, można rozpuścić go w
    wodzie (ciepłej) 1kg/l

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 12. Data: 2019-05-20 13:22:35
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-05-20 o 12:40, J.F. pisze:
    > Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomości grup
    ..

    > Ale czy on tak wacha, co tam wlewa ...
    >
    > no to jednak woda. Nie smierdzi :-)
    >
    > J.

    Nie chodzi o celowe wąchanie, ale takie mimochodem. Przecież nalewając z
    kanistra paliwa na pewno poczujesz jej pary. A jak robisz to często
    (przecież nie raz spuszczałeś paliwo sąsiadowi z motocykla), to
    poczujesz, że tym razem pary przelewanego płynu waniają jakoś inaczej.

    --
    viktorius

  • 13. Data: 2019-05-20 15:51:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-20, viktorius <v...@i...pl> wrote:
> [...]
    > (przecież nie raz spuszczałeś paliwo sąsiadowi z motocykla), to
    > poczujesz, że tym razem pary przelewanego płynu waniają jakoś inaczej.

    Poszukaj lakieru na czystych żywicach alkidowych - stara, poczciwa farba
    olejna, tylko nie ma być farba a lakier. Można też zlać po odstaniu
    warstwę znad pigmentu. Taka żywica powinna rozpuszczać się dość dobrze w
    benzynie. Jesli dasz tego odpowiednio dużo to BARDZO wątpię aby silnik
    przeżył nawet pojedyńczy eksperyment.

    Tylko czy na pewno tego chcesz, bo jak znam życie to następnym razem nie
    skończy się tylko na wyssaniu paliwa.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2019-05-20 16:00:54
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > przeżył nawet pojedyńczy eksperyment.
    >
    > Tylko czy na pewno tego chcesz, bo jak znam życie to następnym razem nie

    Przypominam tylko, że on ma to wlać do WŁASNEGO baku :-)
    T.
    Ps. Raczej bym się pokusił o linkę z alarmem - potrącisz, zawyje -
    odstraszy złodzieja, nawet jak sam nie wstaniesz.

  • 15. Data: 2019-05-20 16:21:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-20, T. <k...@i...pl> wrote:
    ..

    > Przypominam tylko, że on ma to wlać do WŁASNEGO baku :-)

    No będzie musiał gruntownie przeczyścić.
    Inna substancja warta spróbowania to chlorowane parafiny (może być kłopot
    z dostępnością w detalu). Też powinny być dobrze rozpuszczane w benzynie a
    z nimi silnik nie powinien w ogóle zapalić za to przezyc bez żadnych zniszczeń.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2019-05-20 16:38:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-05-20, viktorius <v...@i...pl> wrote:

> [...]
    >silnik
    >przeżył nawet pojedyńczy eksperyment.

    >Tylko czy na pewno tego chcesz, bo jak znam życie to następnym razem

    Przypomnialo mi sie cos z USA - szklo wodne.
    Bezwonne ... ale troche za geste

    No i niestety chyba zaszkodzi wlasnemu silnikowi, bo plukac trzeba by
    dlugo ...

    J.

  • 17. Data: 2019-05-20 16:45:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-20, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Przypomnialo mi sie cos z USA - szklo wodne.
    > Bezwonne ... ale troche za geste
    >
    > No i niestety chyba zaszkodzi wlasnemu silnikowi, bo plukac trzeba by
    > dlugo ...

    Tak, dość gęste (lepkie) i niemieszające się z benzyną. Będą dwie fazy i
    zabawa żeby to wypłukać - woda z etanolem albo wietrzeniem na zmianę.
    Nie bawiłbym się w to.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2019-05-20 18:00:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-05-20, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Tak, dość gęste (lepkie) i niemieszające się z benzyną. Będą dwie
    >fazy i
    >zabawa żeby to wypłukać - woda z etanolem albo wietrzeniem na zmianę.
    >Nie bawiłbym się w to.

    Ale tak sie niszczy celowo silniki w USA.
    Zaraz ... a moze to bylo do chlodnicy a nie do paliwa :-)
    Albo zamiast oleju

    https://www.newser.com/story/66022/liquid-glass-star
    s-as-engine-killer-for-clunkers.html

    https://www.businessinsider.com/henry-blodget-this-i
    s-too-absurd-to-even-describe-2009-8?IR=T

    https://www.youtube.com/watch?v=I1_JybAPtiU

    Hm ... jak sie to szklo wodne przedostalo do cylindra ?

    J.

  • 19. Data: 2019-05-20 20:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

> [...]
    > Muszę komuś dać nauczkę bo spuszcza mi paliwo z motocykla pod
    > blokiem. Ryzyko jest takie że to COŚ muszę wlać do swojego baku żeby
    > tamten ku..as sobie ponownie ściągnął z mojej maszyny i wlał do
    > swojej. Monitoring chwilowo nie wchodzi w grę, nie wiem kto to jest
    > a obawiam się że jeżeli zabezpiecze wężyk cybantem to mi pajac
    > przetnie przewód i nigdzie nie pojadę. Jak narazie to zdejmuje sobie
    > przewod z gaźnika i obchodzi się bez uszkodzeń instalacji. Chce
    > któregoś dnia podjechać pod dom, wje..ać coś deskretnie do baku i

    Kamerka, nagrac go i walic na policje?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 20. Data: 2019-05-21 02:27:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-20, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale tak sie niszczy celowo silniki w USA.
    > Zaraz ... a moze to bylo do chlodnicy a nie do paliwa :-)
    > Albo zamiast oleju

    Nie wątpie, że to załatwi silnik i to nieodwracalnie - szkło wodne
    reaguje w podwyższonych temperaturach z powierzchnia aluminium. Ale
    ponownie, on to wlewa do swojego baku więc będzie to musiał potem
    stamtąd usunąć.

    > Hm ... jak sie to szklo wodne przedostalo do cylindra ?

    Dodaje się je do płynu chłodzacego w sytuacji gdy jest przeciek do
    komory spalania. Potrafi dobrze uszczelnic. Ale jak za dużo to może być
    problem.

    Tak zupełnie z innej beczki, ponad 20 lat uzywam na codzień
    angielskiego. Przed chwilą się wyp.. łem motorem. Jakiś, gosciu z tyłu
    się innym motorem na mnie z lekka też wmlaskał ale raźnie podskoczył aby
    mi pomóc sie podnieść. No i ja do niego piekną polszczyzną "dzięki
    stary" i jeszcze się na niego gapię, ze nic facet nie kuma. To jak
    głęboko jest to zakorzenione, że te 20parę lat na odruchy nie wystarczy?

    --
    Marcin