  • 1. Data: 2011-08-19 09:42:41
    Temat: jaki palnik gazowy/lutownica, obkurczanie izolacji, prośba o poradę
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Hej

    Potrzebuję narzędzie służące do obkurczania izolacji termokurczliwych.
    Praca w terenie,
    urządzenie potrzebne przez kilkanaście sekund, potem leżakuje
    kilkadziesiąt minut,
    koniecznie bezprzewodowe(opalarka elektryczna odpada),
    Wymagany automatyczny zapalnik.
    Rozsądna cena, obecnie używam zapalniczki, jasne że cenowo jej nie
    pobije, powiedzmy że do 100zł mogę za to dać, ale lepiej jak będzie
    bliżej 50zł.
    Dodatkowa funkcjonalność to creme brulee, ale to już NTG;)

    No i tak sobie chodziłem po marketach, znalazłem albo małe lutownice z
    końcówkami, które mooożeee mogły by się nadać, albo palniki z
    przykręcaną dużą(za dużą) butlą, dodatkowo bez zapalnika piezo. O cenach
    w marketach nie wspomnę...

    Na allegro jest już lepszy wybór, ale ze świecą szukać informacji jaki
    płomień jest na wyjściu tego palnika.

    Mam takie typy:
    http://allegro.pl/lutownica-gazowa-palnik-aries-gaz-
    gratis-i1752732688.html
    wersja skrócona: http://tiny.pl/h5p5m
    Zestaw ciekawy, bo mam dwa urządzenia, obecnie w terenie używam
    transformatorówki, może bym się przekonał i do takiej lutownicy..., No
    ale podstawowa sprawa - czy taki palnik się nada do izolacji
    termokurczliwych?
    Nie chwalą się czy jest zapalnik automatyczny...

    http://allegro.pl/zapalarka-opalarka-palnik-piezo-13
    00-c-germany-i1770305302.html
    wersja skrócona: http://tiny.pl/h5p5g
    Fajne bo tanie, ma zapalnik, 12minut pracy mi wystarczy, zresztą
    napełnianie trwa chwilkę.
    No ale zaś dylemat, czy do izolacji termokurczliwych płomień będzie OK..?

    A może powiecie co Wy używacie do obkurczania izolacji w terenie?
    Gdyby nie to że izolacje mam o długości około 20cm i średnicy >1cm a
    takich izolacji dziennie jest "parę" to bym się zapalniczką bawił, ale
    to jest bardzo nieporęczne. Opalarki elektrycznej i kabli nie chcę.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-08-19 10:11:52
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    http://allegro.pl/palnik-lutowniczy-lutowania-twarde
    go-miekkiego-46-i1755552122.html
    Najlepiej się to nada. W tych małych ala zapalniczka z tego co
    miałem w łapach nie da się ustawić wolnego płomienia tylko jest
    wąski i skupiony przez co gorący a łatwo przypalić takim.
    Naboje śmiesznie tanie, coś koło paru zł.

    --

    morghul

  • 3. Data: 2011-08-19 11:22:47
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > powiedzmy że do 100zł mogę za to dać, ale lepiej jak będzie bliżej 50zł.
    > Dodatkowa funkcjonalność to creme brulee, ale to już NTG;)

    To może to:
    http://www.dealextreme.com/p/jet-1300-c-butane-light
    er-1320
    Cena z wysyłką to $2.78, tyle że czeka się na paczkę ok. 3 tygodnie.

  • 4. Data: 2011-08-19 11:23:09
    Od: "MM" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > takich izolacji dziennie jest "parę" to bym się zapalniczką bawił, ale to
    > jest bardzo nieporęczne. Opalarki elektrycznej i kabli nie chcę.

    Nie tylko w terenie ;-) ale trzeba uważać żeby nie przypalić bo przy
    skupionym płomieniu to i dziury w puszkach aluminiowych wypalają.
    http://www.dealextreme.com/p/honest-extra-large-buta
    ne-jet-workshop-torch-6824
    --
    pozdrawiam
    MM

  • 5. Data: 2011-08-19 12:13:19
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:j2lb6i$ci2$...@n...news.atman.pl,
    Albercik <n...@g...pl> nastukał:
> [...]
    > kilkadziesiąt minut,
    > koniecznie bezprzewodowe(opalarka elektryczna odpada),

    http://www.speckable.pl/?action=shop&tw_id=3295&kod=
    19-901

    ja uzywam takiego, cena wyższa ale naprawde warto, ma piezoelektryczy
    zapalnik i mozna go uzywac jako lutownicy. ma podstawke więc można go
    postawić nawet w czasie odpalonego ognia. polecam

    --
    VSS

  • 6. Data: 2011-08-19 12:14:54
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 19.08.2011 13:23, MM pisze:

    > Nie tylko w terenie ;-) ale trzeba uważać żeby nie przypalić bo przy
    > skupionym płomieniu to i dziury w puszkach aluminiowych wypalają.
> [...]

    Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie czy można to gdzieś w PL dostać?

  • 7. Data: 2011-08-19 12:33:02
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 19.08.2011 14:13, VSS pisze:
> [...]
    > zapalnik i mozna go uzywac jako lutownicy. ma podstawke więc można go
    > postawić nawet w czasie odpalonego ognia. polecam

    też już mi się podobne w oczy rzuciły.. Ale nie mogę się doszukać
    informacji, jaki jest płomień? I czy(w jakim zakresie) można go
    rególować? Ja potrzebuje płomień bardziej jak z zapalniczki, niż z
    silnika rakietowego..

  • 8. Data: 2011-08-19 12:38:39
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    ne-jet-workshop-torch-6824

    > Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie czy można to gdzieś w PL dostać?

    Zakupy na DealExtreme są proste i bezpieczne (wielokrotnie sprawdzone).
    Wystarczy mieć konto na PayPal i podpiętą do niego kartę umożliwiającą
    płatności w internecie albo zasilić wcześniej to konto zwykłym przelewem.
    Ale jeśli zależy ci na czasie to próbuj szukać tego produktu w Polsce.

  • 9. Data: 2011-08-19 12:40:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Albercik,

    Friday, August 19, 2011, 2:33:02 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > informacji, jaki jest płomień? I czy(w jakim zakresie) można go
    > rególować? Ja potrzebuje płomień bardziej jak z zapalniczki, niż z

    Odzwyczaj się opalania bezpośrednio płomieniem to i małym palnikiem
    duże koszulki bez problemu pozaciskasz. Bezpośredni płomień daje
    straszny kopeć i nie możesz go zaaplikować od góry - palnikiem
    dogrzejesz z dowolnej strony. Tylko trzeba porzucić złe
    przyzwyczajenia. Albo dorobić rurkę na palnik ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2011-08-19 12:43:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >informacji, jaki jest płomień? I czy(w jakim zakresie) można go
    >rególować? Ja potrzebuje płomień bardziej jak z zapalniczki, niż z

    Jestes pewien ? Generalnie potrzebujesz sie odsunac od plomienia, zeby
    nie bylo za cieplo, no a wtedy przydaje sie cos co dmucha cieplym
    powietrzem a nie tylko swieczka nad ktora trzeba detal trzymac.

    moze na poczatek cos takiego:
    http://allegro.pl/najtaniej-mikropalnik-gazowy-lutow
    nica-mega-palnik-i1773385975.html

    Nie ma tego co bys chcial, jest troche kaprysne i nieprecyzyjne, ale
    daje sie tanio kupic lokalnie i zobaczysz jak sie sprawdza.

    J.