  • 31. Data: 2016-12-16 22:01:16
    Temat: Re: jaki prąd rozruchu (aku, civic ufo)
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    news:5853fcb7$0$662$65785112@news.neostrada.pl...
    > jak juz doszlismy do wniosku, ze akumulator dziala wiele lat, np 7, to co
    > powiesz o takim, ktory sie zepsul w 2.5 roku po zakupie ?
    > Wadliwy byl ?

    Z tego co ustaliłam, normalnym jest, iż _oryginalny aku (możen ie u
    wszystkich modeli aut, ale wielu) może wydolić lat 7 i więcej, a markiu
    sklepowej - 2-3, w po rywach do niewiele więcej. To w dzisiejszych czasach
    chyba z resztą oczywisty (nieststy, oczywiście nie tylko wśród akumulatorów)
    zabieg ekonomiczny. Msz przyzwyczaić się że że idziesz po upłynięciu
    gwarancji grzecznie do sklepu po nowy.

    Mój (oryginał od nówki) jeździ lat ponad 7 bez zająknięcia, gdzie był czas
    mało jeżdzenia a wręcz istotnych przestojów eksplatacji w tym w
    szczególnosci w zimie. Prawdopdobnie i 8 lat by pojeździł (jest sznasa bo w
    sumie jeszcze jeździ, ale ja nie uznajęczasu życia akumlatora od chwili
    kiedy _trzeba go po raz pierwszy podładować).

  • 32. Data: 2016-12-16 22:23:30
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Co do zasady.
    Lubię i _chcę mieć szczegółową wiedzę na temat mojego auta.

    - tu można skończyć wywód.
    W tym konkretnym przypadku, kupując aku i mając deklaracje od dostawcy o
    wszelakich parametrach - w tym o prądzie rozruchu - chcę umieć się do nich
    jakkolwiek odnieść (a nawet jeśli już mam sie nie odnosić - to chcę i lubię
    wiedzieć chociaż mniej-więcej dlaczego).

    Z racji kultury dyskusji spodziewałabym się aby dyskusje 'poboczne'
    (niejednokrotnie bardzo interesujące, a czasm i rozstzygające - choć
    niezmieeeernie rzadko :D) były prowadzone w podwątku OT (offtopic) - jeśli
    nie odpowiadają na zadane zagadnienie, aj ak przypomnę - chciałam ustalić
    jaki oryginalnie ten prąd jest. W specyfikacji auta nie podają, może i więc
    nie jest to potrzebne jak sugerujecie niektórzy - a nadal się zapytuję, jaki
    to jest prąd. Btw, jeśli miałoby to nie miec znaczenia (a nie jest tak, co
    sami dobrze wiecie jeśli ma się pojęci jakiekolwiek o prądzie) - to po co
    byłby podawany na akumulatorach (no moze dla zmyłki, szczególnie dla tych co
    kupują 'im większy tym lepiej', co w sumie rozumiem bo takie jest w niemałym
    procencie pojęcie kupujących - co więcej dopompowane przez wielu sprzedawców
    aku - sprzedaj kit (lub błędne mniemanie), że większy jest lepszy xD, bo
    jest większy :D (prąd :>).

    Prądy te wahają się w dostępnych aku między ok. 300 a 400 A - czyli różnią
    się o rząd 30% - to nie jest mała różnica się wydaje, choć b. możliwe, że
    nie w taki posób należy to rozpatrywać.
    Tak czy siak - wyglądam informacji jak na wstępie. Z góry dziękuję za
    litoścliwego poinformowanego.

  • 33. Data: 2016-12-16 22:24:37
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    doszłam do końca Waszych dysput, i nie otrzymałam informacji,
    jaki prąd rozruchu jest deklarowany na (nowym) oryginalnym akumulatorze w
    podanym modelu/roczniku auta.

  • 34. Data: 2016-12-16 22:28:09
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > zobacz może, jakiej mocy masz rozrusznik - stąd będzie wiadomo, jaki prąd
    > pobiera.

    dzięki,
    a tego należałoby szukać na rozruszniku fizycznie? czy w manualu auta..?

  • 35. Data: 2016-12-17 00:01:43
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "yapann"

    Z racji kultury dyskusji spodziewałabym się aby dyskusje 'poboczne'
    ^^^^^^^^^^^
[...]
    ---
    To dyskusyjne. Na pewno chcesz to ustalić ?

  • 36. Data: 2016-12-17 15:04:00
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    tak, na innym forum może się uda lepiej :)
    złośliwcom życzę żeby im się odetkał kiedyś wentyl, cisnąć żółć niezdrowo na
    organy :p

  • 37. Data: 2016-12-17 16:14:43
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 16.12.2016 o 22:23, yapann pisze:
> [...]
    > możliwe, że nie w taki posób należy to rozpatrywać.
    > Tak czy siak - wyglądam informacji jak na wstępie. Z góry dziękuję za

    To jest informacja głównie dla możliwości zastosowania danego
    akumulatora w nietypowych warunkach.
    I mówi głównie to, że obciążając taki akumulator prądem n.p. 300A nie
    spowoduje to stopienia się wewnętrznych połączeń akumulatora ani
    deformacji i uszkodzenia płyt.
    W typowym zastosowaniu w samochodzie osobowym taka informacja jest
    praktycznie bez znaczenia.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 38. Data: 2016-12-17 21:40:22
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "yapann"

    tak, na innym forum może się uda lepiej :)
    złośliwcom życzę żeby im się odetk
    ---
    (wkleję tu bo, skoro fajnie u góry to może tu też będzie :-) )
    Dyskusja polega na dyskusji :-) a Ty chcesz po prostu informację. Nie
    bierzesz udziału w tutejszych dyskusjach dlatego nie czujesz dlaczego takie
    odpowiedzi i jak z nich skorzystać. Nic nie poradzę. W ogóle podejrzewam
    jakąś prowokację. Nie tyle podejrzewam co jestem pewien.

  • 39. Data: 2016-12-19 16:01:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Jak oryginalny mial 80Ah a po kilku latach 8Ah to on nie tylko
    >pojemnosc mial mala ale i wszystkie inne wskazniki. I Master zapalal.

    Bo widac prad mu nie spadl proporcjonalnie do pojemnosci.

    >Moj master ma sporawy motor bo to dizel 2,5 litra furgonetkowe a nie
    >jak w tych nowszych 1,9 zaadoptowany z osobowego.

    To wstaw mu akumulator od malucha i zobacza jak zapala.

    Tylko takich malych juz chyba nie robia ...

    J.

  • 40. Data: 2016-12-19 16:08:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yapann" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >nie tylko wśród akumulatorów) zabieg ekonomiczny. Msz przyzwyczaić
    >się że że idziesz po upłynięciu gwarancji grzecznie do sklepu po

    Az takie oczywiste to to nie jest, bo ten fabryczny to ciagle "zwykly
    akumulator".
    Wiadomo, ze akumulatorowi szkodza wyladowania, to teraz pytanie, czy
    to auto mialo instalacje w porzadku, czy jezdzilo regularnie, czy auto
    bylo garazowane w tych samych warunkach co nowe ... no i czesto trzeba
    auto trzymac kolejne 5 lat, zeby wiedziec jaka byla zywotnosc aku.
    (Tzn - jak ktos zmieni auto w 3 lata po zakupie aku z marketu, to
    nadal nic nie wie, chyba, ze mu ten aku padnie wczesniej).

    J.