  • Data: 2014-10-29 18:48:00
    Temat: Re: jeden plik na dwóch komputerach
    Od: Przemek <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > sorry że się nie odzywałem, ale mam dużo pracy
    > oprogramowanie KC-Firma, obsługa sklepu, na pierwszym komputerze serwer
    > łączy się z kasami/wagami i przechowuje na dysku bazę danych. Na innych
    > komputerach katalog z bazą danych został udostępniony jako wirtualny dysk

    Dalej to nie jest odpowiedź co to za baza i w jaki sposób jest
    skonfigurowany dostęp do niej.
    Może być tak:
    -komputer traktuje plik bazy jako zwykły plik, wtedy każde otwarcie bazy
    łączy się z jej ściągnięciem na lokalny komputer i tam praca na niej,
    zapis to uaktualnianie całości itd.
    -komputer traktuje bazę jako bazę, na komputerze na którym jest ona
    zainstalowana jest oprogramowanie serwerowe, które rozumie wysyłane z
    komputera klienckiego zapytania i na te zapytania odpowiada. Wtedy po
    sieci nie biega cała baza a jedynie dane, które są odczytywane,
    zapisywane. O to co gdzie zapisać dba oprogramowanie serwerowe,
    obsługujące bazę.

    Teoretycznie soft obsługuje zapytania klient-serwer (z manualki):
    --------------
    Użyte narzędzia:
    Główne moduły kodu zostały napisane w języku MS Visual Basic for
    Applications pakietu MS Access 97 (MS Office Developer Edition) oraz
    Borland C++ 5.01. Wszystkie programy są samodzielnymi aplikacjami (nie
    jest konieczne posiadanie licencji na MS Access).
    Baza danych:
    Zastosowano bazę danych w formacie Access 97. Dane magazynu
    przechowywane są w jednym pliku. Maksymalna wielkość pliku bazy danych
    wynosi 1GB. Baza danych obsługiwana jest transakcyjnie.
    Tylko teraz pytanie jak są skonfigurowane stacje, poczytaj tu:
    http://www.kucharscy.com.pl/?page_id=5#dokumentacja
    i sprawdź. Jak Access i to jeszcze w wersji 97, to duża szansa, że całe
    pliki latają po sieci i dlatego działa wolno.
    Pozdr.
    Przem